Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2019

VA! Har vi miljöproblem?

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2019 17:51

Det finns fortfarande en hel drös med folk som inte bryr sig om att ens informera sig om hur det står till med vår miljö. Man bara viftar bort det som propaganda. Oftast dessutom vänsterpropaganda. Höger e?ler vänster spelar ingen roll. Här är några FAKTA.

2 Fotbollsplaner av regnskog skövlas i timmen.

Den en gång så stora Aralsjön är numera bara en spillra. Man har tagit vatten för bevattning
i så stor utsträckning att vissa fiskebyar numera har en mil till sjön.

Det är så dåligt med vatten i Indien så man får köra in tåg med vatten varenda dag till vissa städer.

Mexiko city håller på att sjunka eftersom grundvattnet hela tiden sjunker och drar med sig
leran neråt och husen följer efter.

Brasiliens storstad Saõ Paulo lider av akut vattenbrist.

Isarna i Arktis smälter allt fortare.

Stora områden i Sibirien, som tidigare varit is och snötäckta brinner. Det gäller enorma
områden och ryssarna skiter i att släcka om det inte är direkt fara för människan.

Om alla på jorden fick äta sig mätta varje dag skulle all jordens mat vara slut i juli

Fler och fler naturkatastrofer sker i form av jordskred, torka, översvämningar och mycket mer

Den som nu inte börjar funderar är antingen stendum eller vill inte fatta hur allvarligt läget är. Men om vi nu jämför med ett glas så kan du fylla det tills det är fullt. Resten rinner över. Jag är övertygad att vi håller på att fylla vårt "klimatglas" på samma sätt och att det snart är fullt. När det väl är fullt är det försent och kan inte återställas. Så även om vi skulle förbjuda bil och flygtrafik som exempel så skulle det inte räcka för att rädda jorden. Och nu pratar inte jag 10-20 generationer bort, utan kanske bara 30- 40 år.

MEN FÖR FAN VAKNA NU !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards