Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 augusti 2019

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2019 10:02

Läser i dagens Aftonbladet att Kirchsteiger tror att vi män är avundsjuka på honom. Låt mig asgarva! Vad har han som skulle få mig att bli avundsjuk? Kanske det faktum att om programmet startar och hon är i köket skriker "BYT KANAL" ! ???
Nej du Ernst. Finns ingen avundsjuka. Du har absolut INGENTING som jag vill ha.

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2019 09:53

Om en busschaufför befinner sig på en ändhållplats, tar fram sin matta och ber under sin rast ska väl folk skita i det. Det är djupt olustigt att folk blir upprörd över en busschaufför som ber under sin rast.
Folk måste börja respektera andra människor betydligt mer. Nu är det bara jag, jag, jag. När ska detta sluta och bli VI?
Finns andra busschaufförer som läser en tidning, tar en fika, pissar eller sover en stund. Är inte det heller OK?
Chaufförerna kan ibland ha flera timmars uppehåll mellan körningarna. Vill de då be, sova, äta, läsa eller göra något annat är det deras ensak och bör respekteras av alla.

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2019 09:38

Nu vill Sverigedemokraterna i Malmö införa förbud mot " värderingsstyrda slöjor" i skolorna.
Helt rätt! Tycker jag också. En slöja är att nedvärdera kvinnan. Att se mannen i kortärmad skjorta och sommarbyxor samtidigt som kvinnan tvingas in i tjocka svara långklänningar och slöja hör inte hemma i Sverige på 2000-talet.

MEN...
Då ska det också vara förbud för luvtröjor, kepsar och annat som inte heller hör hemma på en skola.
Då ska det vara förbud mot demonstrationer i enhetlig, oftast svart, grön, vit klädsel, vilket tillhör 1930-talet.

Så det hela är i mina ögon mycket mycket enkelt.

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2019 09:31

700 illegala invandrare fängslades på en kycklingfarm i USA. Trump gillar ju inte invandrare. Frågan är vad ägaren till kycklingfarmaren tycker. Han lär ju inte få lika flitig och billig arbetskraft från USA. Om han ens får så det räcker.
Det är ju detta som är fel. Folk vill göra rätt för sig, men Trump vill plocka enkla poäng. Men det folk inte fattar är att de får betala detta sedan i affären.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards