Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 augusti 2019

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2019 18:59

Facebook har blivit någon form av statussymbol. Många "vänner" är hos vissa liktydigt med hög status och omtyckt. Har vid några tillfällen det senaste året följt 3 personer som på kort tid letat av varenda "vän" de kunnat hitta. Bara för att visa upp ett bra antal " vänner ".
Har också sett personer som har över 2000 facebookvänner och då pratar vi inte om någon kändis. Det är ju larv. 2000 vänner. Hur många sekunder hinner man prata med var och en? Träffas eller tala i telefon?
Här går folk in och kollar Hur många vänner en person har. I mina ögon är det folk som saknar äkta vänner och har för mycket fritid.

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2019 11:02

Det är lite synd att e-boken gör framsteg. Visst, det kan vara smidigt att ladda ner och lyssna, men en bok är en bok. Att hålla i en bok, att äga en bok, att se boken i hyllan är viktigt för mig.
Kommer jag till någon är det första jag tittar på är deras bokhylla. Där ser jag direkt hur människan är.
En bokhylla är som ett fingeravtryck.
Själv har jag 100-tals böcker. Jag älskar dom. Vissa, t ex deckare mm läser jag från pärm till pärm. Andra böcker kan jag ta fram och bara bläddra i men en kopp kaffe bredvid. Vissa böcker kan man ju aldrig se sig mätt på. De har tagits fram massor av gånger.
Så var rädd om era böcker. Kasta dom inte. Gå istället ut på Facebook och skänk dom. Fungerar inte det prova Röda Korset, Myrorna eller liknande.
Trevlig läsning.

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2019 10:43

Som det är nu så har de bägge kvällstidningarna Aftonbladet och Expressen någon form av viktklubbar där man, om man betalar, får tips om att gå ner i vikt.
Vad jag tror är det nog en fler tjocka och otränade bland de riktig lågavlönade än bland högavlönade. Innebär att de som verkligen skulle behöva ändra sina kostvanor och börja träna aldrig få den hjälp de skulle kunna behöva.
Vad tidningarna tjänar på dessa klubbar är okänt för mig, men trots det har jag en fundering och önskan.
Dessa kvällstidningar skulle verkligen göra en hälsoinsats genom att öppna upp dessa sidor. De skulle kunna öppna upp sidorna och föra statistik på vilka som går med och hur deras utveckling är under t ex 1 år. Skulle kunna vara så att man öppnar någon form av konto och förbinder sig att under t ex 1 år redovisa vikt och träning på sidan. Fyller man inte i dessa uppgifter t ex 1 gång per vecka tvingas man att betala en avgift. Dessa data skulle sedan kunna säljas anonymt för att ta fram ännu bättre metoder för att hamna på rätt vikt. Det kanske t o m går att göra ett avtal med något företag/institution redan innan man startar upp.
Snacka om nationell insats. Nu undrar jag om någon av dessa tidningar vågar vara först och hoppa på förslaget? Ser fram emot fortsättningen på detta hälsoförslag.

#Aftonbladet #Expressen #viktklubb #hälsa

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2019 10:28

Trump gick via Twitter ut och ville köpa Grönland. Bara det att gå via Twitter säger väl det mesta om den president som amerikanerna valt. Vilket i sig säger en del om amerikanerna också...
Nåja, hur som helst. Trump ville köpa Grönland och fick ett klart NEJ från Danmark. Då blir vår lille pajas trumpen (ha ha) och ställer in en sedan länge bestämd Danmarksresa.
Snacka om att vara barnslig. En barnslig pajas.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards