Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 augusti 2019

Av Pink Ozzy - 28 augusti 2019 12:49

Tror det räcker nu. Vi måste stoppa upp och fundera på hur vi vill ha vårt samhälle. Det kan inte vara meningen att vi tar emot 10000-tals flyktingar årligen och när de sedan ser att allt är bättre här får de stanna. Tillfälliga uppehållstillstånd måste till så att de som kommer hit vet att de inte kommer att få vara här permanent. Dessa uppehållstillstånd blr vara på 3 eller 5 år och kan återkallas vid brott. Falska papper eller papperslösa ska utvisas direkt. Likaså brottslingar. Speciellt brottslingar ska veta att de skickas hem omedelbart , även om landet befinner sig i krig.
Våldtäkts"män" ska först få tillbringa en tid på Hall eller Kumla och bestraffas av "Det riktiga buset". Sen ska de ut.

Skötsamma invandrare som skaffar sig jobb och lär sig svenska ska alltid välkomnas.

Del 2 i dagens fundering är kvinnliga huvudbonader. Totalförbjud dessa. Det är totalt kvinnoförnedrande att se kvinnor täckta med kläder i 28 plusgrader och mannen går bredvid i T-shirt och shorts. Det är en skam för Sverige att detta inte redan förbjudits.
Vi får väl börja i skolan. Vänliga kläder som alla andra. Men för jämlikhet skull bör även keps, mössa, luvor mm förbjudas i skolmiljö.

Vad tycker du?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards