Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 januari 2020

Av Pink Ozzy - 4 januari 2020 16:10

Det är totalt vansinne att ha en liten mataffär öppen klockan 8 en lördag eller söndag. Det kostar mer än det smakar. Detsamma gäller kvälltiden efter klockan 20.
Nej, gå tillbaka till måndag till fredag 9-19 , lördag 9 - 14 och stängt på söndagar.
Visst, det ger några arbetstillfällen, men lägger man ihop lön, sociala avgifter, lokalhyra, el och värme är det inte många affärer som kan räkna hem tider mellan 7 och 9 samt efter klockan 19.
Folk lär sig snart att handla på normala tider. Jag var själ inne i närmaste handel . Ena gången kom ingen kund första timmen och andra gången var det 3 fram till klockan 9. Dessa 3 handlade dessutom inte mer än max 3 varor var.
Men det kostar som sagt en del pengar att ha öppet. Vem får betala det? Jo, alla vi som kan planera sin handling. Skriver på lappar vad som ska handlas så inget glöms. Det är vi som får betala att affärerna är "kundanpassade". Nej, de anpassar sig inte till alla kunder utan de slarviga, slöa typerna som inte kan eller vill anpassa sig.
Undrar hur många procent man skulle kunna sänka matpriserna om man reducerade öppettider enligt ovan.
Vad tycker du?

Av Pink Ozzy - 4 januari 2020 11:22

Är du också galen i TV-sport på helgerna eller är du totalt anti? Själv älskar vi här hemma TV-sport. Jag är väl något mer intresserad, men som tur blir det aldrig bråk om vad vi ska se. Har en box där jag kan spela in program jag inte kan se p g a t ex sport. 

Idag blir det dock extra mycket. Skidor i alla dess former, juniorhockey, futsal, mm. 

Sådana dagar planläggs nogrant. Gäller att få tid för att handla, ut och gå, äta lunch, fika... ja jag tror du fattar. 

Så nu kör vi. Ha en trevlig sportdag. 


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards