Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 januari 2020

Av Pink Ozzy - 5 januari 2020 18:26

Efter att USA dödad en högt uppsatt iransk general har nu Iran svarat och sagt att Iran nu siktar in sig på någon likvärdig som t ex försvarsminister, utrikesminister, arméchefen plus några till. Minns inte exakt vilka som nämndes.
Efter några snabba avhopp är Trump nu president, försvarsminister, utrikesminister, arméchef, mm.
F O R E ... ???

Av Pink Ozzy - 5 januari 2020 09:48

Det är våld mot Zlatanstatyn, antisemitism, muslimhat, arabhat, invandrarhat och hat mot en mängd mer eller mindre kända personer.
Nu frågar jag mig. Vad har de gjort just dig?
Vad har Zlatan eller Zlatanstatyn gjort just dig för ont? Ingenting. Inte ett smack. Ingen av dom vet ens att du existerar.
Vad har då judarna gjort just dig? Troligen inte ett smack. Du skulle inte ens känna igen nån om du såg nån på gatan. Åk till Auschwitz. Efter ett besök där känner du ingen antisemitism mer.
Och muslimer. Vad har de gjort dig? Kanske någon enstaka kille har bråkat med dig, men vad gjorde du innan. Hur som helst ska du inte dra alla över en kam. Snacka ut med den det berör.
Araber sen. Vad har du egentligen för erfarenhet av just araber? Samma där, dra inte alla över en kam.
Sen har vi invandrarna. De kommer allt som oftast från krigshärjade områden där du inte skulle överleva en vecka utan att skita ner dina kalsonger. De som kommer hit från dessa områden och sköter sig ska också ha rätt att vara här. Däremot kanske jag tycker att om kriget är slut borde man återvända. Men det är en annan fråga.
Till slut har vi alla nättroll som ger sig på diverse kända och okända personer. Varför då? Vad har de gjort dig? Ingenting. MEN du är avundsjuk för att de lyckats bättre än du. Det är där skon klämmer.
Så nästa gång du ger dig på någon eller något, handgripligen, i text eller verbalt, tänk efter om den verkligen åstadkommit dig någon skada eller om du bara är elak och sjuk i huvudet.

Av Pink Ozzy - 5 januari 2020 09:23

Nu har det hänt. Efter ett antal försök har statyn sågats ner av nån eller några idioter utan hjärna. Och som vanligt ger man sig på de som lyckats bättre i livet (Zlatan) samt döda ting(en staty).
Innebär bara att man visar vad man själv är, d v s beng i skallen, idiot, avundsjuk, dåligt påläst.
Så nu är min fråga om skåningarna är benga i skallen eller om det bara är några enstaka MFF-"supportrar" som gjort detta? Det är ju också lite konstigt att MFF inte mycket skarpt fördömt att folk överhuvudtaget berör statyn föreställande en son av staden.
Nej, ta bort statyn från Skåne. Skåningarna förtjänar inte den. Och du/ni som gjort detta. Gräv ner er. Ni är inte ens värda en hundskit.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards