Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 januari 2020

Av Pink Ozzy - 10 januari 2020 20:08

Kristersson har värvat en ny pressekreterare från den liberala extremistmiljön som vill ha mer segregering, avskaffa rätten till semester och förespråkar totalt gränslös kapitalism.
Något som Lill-Uffe gillar.

Låt oss ta en titt på Ulf Kristerssons nya medarbetare. Hur är då Lill-Uffes nye sekreterare?

Siri Steijer, kommer från Svenskt Näringslivs tankesmedja Timbro, en extrem tankesmedja som bland annat förespråkat privatisering av kranvatten, vill skrota den svenska modellen och avreglera kapitalismen helt. Där arbetade Siri Steijer som programansvarig för arbetsmarknadsfrågor.

Fram tills nyligen har Timbro samarbetat med våldsbejakande organisationen Frihetsfronten, en öppet liberal organisation som bildades i början av 1990-talet. Trots att Frihetsfronten har ett väldokumenterat våldsamt förflutet med bland annat terrorattentat på sitt samvete, har Timbro valt att inte ta avstånd från Frihetsfronten. Istället samarbetar man. Ledande Timbro-företrädare har bland annat föreläst på organisationens sommarseminarium och deltagit på en rad träffar .
Enligt Siri Steijer är segregationen inga problem. Den är snarare något positivt som svenskarna som måste lära sig acceptera.
(Texten delvis hämtat från Aftonbladet.se . Tack )

Av Pink Ozzy - 10 januari 2020 19:53

Efter alla bränder i Australien funderar jag på en sak. Vad gör vi utan el? Nu tänker jag inte på TV, TV-spel och sånt. Det som sker är att vi inte kan lyssna på radio eller ta emot telefonsamtal angående det som händer vad det gäller brand, krig, våldsbrott mm.
Titta bara på Australien. Måste ju vara ett elände att inte kunna få hjälp och information.
Sen kan de tala om 3G, 4G eller 5G. Inga fungerar i ett allvarligt läge. Vore det inte bättre att ta fram ett system som fungerar vi fara för först och främst mottagning av information?
Skippa vidare generationer och ta fram ett "nöd-G" till att börja med.

Av Pink Ozzy - 10 januari 2020 09:51

USA skjuter på Iran och Iran vedergäller mot USA. Historien kunde ha slutat där men gör tyvärr inte det. Iran styrs idag med järnhand av ayatolla, mullor och liknande. De som sedan sitter som civilister i regeringen är marionetter. Landet har usel teknisk kommunikation mellan olika enheter, vilket även gäller det militära. Dessutom är kunskapsnivån inom det militära knapphändig.
Det var också troligen en av orsakerna till att över 170 personer dog i den tragiska flygolycka för 2 dagar sedan. Någon såg troligen något på radarn utan att sedan dubbelkolla utan slog på stora trumman och någon tryckte på den röda knappen.
Vad händer nästa gång? Skjuter de iväg en atombomb mot ett civilt plan?
Nej, nu måste omvärlden gå ihop och se till att detta u-land inte får tillgång till atomvapen och/eller missiler som går utanför landets gränser.
Det komiska i det hela är att USA såg till att schahen försvann och ayatollorna fick makten. Ytterligare en konstighet av vår store "vän" i väst.

Av Pink Ozzy - 10 januari 2020 09:40

Skrev några rader för ett tag sedan angående barnen i skolan och varför vissa sköter sig och andra inte. Efter ett antal år i skolvärlden är jag övertygad om att det i stort sätt alltid är föräldrarnas fel.
Fick idag vatten på min kvarn . En studie visar att ungdomar som mördar i stor utsträckning har frånvarande eller drogpåverkade föräldrar.
Jag säger bara, vad var det jag sa?
Sedan har vi en grupp föräldrar till. Det är de som har egna diagnoser och därför svårt att hantera barn.
Viss "förmildrande" omständighet mot störiga barn är om barnet har en diagnos typ ADHD eller annat. Men även där kan föräldrar lära sig att hantera sitt barn så utbrotten minimeras. Finns inget bättre än vänlighet, närhet och kontakt.
Så jag anser att jag fortfarande har rätt när jag säger att stökiga barn beror på föräldrarna.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards