Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 januari 2020

Av Pink Ozzy - 16 januari 2020 09:51

Som jag ser det har vi ett måste som måste åtgärdas NU. Kunde jag skulle jag själv ställa upp valen framöver.
1. Kriminaliteten måste bekämpas betydligt kraftigare än vad som görs nu. Det lite sjuka är att moderaternas Ulf Kristersson också kräver det, Fast det var dom som la grunden till nedskärningarna inom kåren när de själva regerade.
2. Vården måste bli betydligt bättre och gräddfiler avskaffas. Då menar jag HELA vården. Från födelsen till graven.
3. Pensionärer och arbetstagare ska ha samma beskattning och samma förmåner inom t ex vården.
4. Skolan ska få alla pengar de behöver för att kunna genomföra ordentliga lektioner.
5. Avskaffa barnbidraget för höginkomsttagare.
6. Avskaffa Rotavdraget
7. Vi ska bara ta emot så många flyktingar som vi kan ta hand om.
8. Om en flykting åker tillbaka till sitt eget land för att besöka släktingar eller agitera ska det vara med en enkelbiljett. Man är inte flykting om man sedan kan åka tillbaka för t ex semester.
9. Man ska undervisa flyktingar i vår lands sätt att bete sig och vad vi kräver av våra invandrare. Brott mot detta är lika med utvisning.
10. Brott i nära relationer ska straffas betydligt strängare än idag.
11. Våldtäkter är lika med kemisk OCH mekanisk (avklippning) kastrering. Utlänningar utvisas därefter.
12. Vi ska följa EUs alla miljöförbättringar, men inte gå före hela tiden. Det ska vara lika inom i första hand EU.
13. Näthat ska vara straffbart i de flesta fall. Verktyg för spårning ska förhindra näthat.
14. Spelföretag ska inte få göra reklam.
15. Extremgrupper skall upplösas. Överträdelser bestraffas hårt.
16. Om skatten behöver höjas för att ovanstående punkter ska fungera fullt ut skall skattehöjningar genomföras.

Ja, jag ger mig med dessa punkter idag. Den som tar till sig dessa punkter i nästa val får min röst.


Av Pink Ozzy - 16 januari 2020 09:26

I maj avgår Jonas Sjöstedt som Vänsterns ledare. Lite synd. Vi skulle behöva fler som inte skriker och gormar utan är sakliga i sin ton.
Där har du mycket att lära Uffe Kristersson.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards