Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 januari 2020

Av Pink Ozzy - 17 januari 2020 18:22

För mig var Göran Zackrisson någon som hade en egen stil. Till och från tyckte jag t o m att han var en Besserwisser. Men eftersom han huvudsakligen pratade golf så "slapp" jag höra honom. Till och från pratade han dock om andra idrotter och idrottsmän. Det var dock för det mesta lite intressant. Han hittade alltid nya frågor och infallsvinklar som ingen plockat fram tidigare.
Nu såg jag ett program om honom. Han är 80 år och har levt ett rikt liv. Jag har helt ändrat mig angående Göran. Nu känner jag att han är en mjuk och god människa med en enorm kunskap i fler sporter än golf. Ett unikum inom svensk journalistik. En av de absolut största.

#göranzackrosson #golf

Av Pink Ozzy - 17 januari 2020 17:42

Min fru fick ingen utvecklad cancer utan det kallades förstadie till cancer. För kvinnan egentligen ingen skillnad. Delar eller hela bröstet tas bort. I frugan fall tog man vid tredje ingreppet hela bröstet. En stor grej för en kvinna. Speciellt när de är skapligt stora kan jag tänka mig. Visst, jag har efter ca 2 månader inte greppat hela saken ännu. Tycker mest synd om henne som förlorat ett bröst och istället fått nervsmärtor i den delen där bröstet satt. Ja, nu efteråt talade man om att man kunde få nervskador om man opererade samma bröst fler gånger.
Vad jag tycker i övrigt? Ja, det är ju synd att det bara finns 1 bröst kvar, men varken hon eller jag kan göra något saken. Det är ju bara att gilla läget och göra det bästa av det.
MEN, så har jag nu hört om kvinnor som smussla med sin bröstcancer och vill inte att det kommer ut. Men hallå! Det är ju inget ni kvinnor kan göra något åt och det är ju absolut inget ni har något fel i.
Och den man som nedvärderar en kvinna med 1 eller inget bröst är ingen riktig man!

Av Pink Ozzy - 17 januari 2020 16:08

Jag kör ett av barnbarnen till sin idrottsförening 1-3 gånger per vecka. En härlig pratsam tonåring. Nu senast så jag att hen skulle sätta upp mål i varje ämne i skolan och i varje gren hen tränar och tävlar i. Sen ska vi se till sommaren hur det fallit ut. Jag kräver inga förbättringar där hen i te tror på en förbättring. Jag vill se målen och att hen känner att det är kul med skolan och träningen.
Jag tror på mål och något att sträva efter. Senare i livet kommer det mål i skärpt läge och då kommer det inte som en överraskning.
Kanske något för dig som förälder eller mor/farföräldrar att ta efter.

Av Pink Ozzy - 17 januari 2020 16:02

Nu startar väl det egentliga handbolls EM. Gruppspelet skulle ju Sverige bara klara. Det är nu varje match gäller. Det är nu Sveriges grabbar kan visa vad de duger till.
Portugal idag är första provet av tre där varje match måste vinnas för att nå semifinalen.
Lycka till.

Av Pink Ozzy - 17 januari 2020 15:58

Vi fick snö några dagar i år. Nu var det länge sen. Nu är det mitten av januari, så nu kan det lika gärna kvitta.
Vore trevligt med en lång och frostfri och varm vår så jag kan vara ute mycket.
Älskar min trädgård och vill så gärna börja jobba i trädgården. De första frön har jag redan förkultiverat, men det kommer att bli många många fler.

Av Pink Ozzy - 17 januari 2020 09:49

Läser att familjen Wahlgren har fått Kanal 5 att betala mer för en fortsättning av deras serie i förnedring.
Samtidigt har Ernst Billgren nedlåtit sig till ett sådant spektakel.
Tidigare aktörer i grenen har även Anna Book, Laila och Anders Bagge, Karlssons samt Parneviks varit. Bara för att nämna några.
Nu måste jag undra. Vad får folk att se alla dessa skitserier? Själv mår jag illa bara av att se trailern i reklampausen.
Men herre gud, har folk inget liv så de måste kolla in andras förnedringar?
Själv tycker jag att det finns betydligt bättre TV, men smaken är väl olika...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards