Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 31 januari 2020

Av Pink Ozzy - 31 januari 2020 19:56

Just nu pågår något man kallar för "riksrätt" mot Trump . Problemet är att rätten inte är neutral utan beror på de röster amerikanerna gav vid förra valet.
Amerika är så sjukt så det finns inte. Trump har begått brott enligt många. Men det hjälper ju inte eftersom " rätten " beror på antalet avgivna röster vid det senaste valet. Något som är lika sjukt som en diktatur. Riksrätt borde bestå av en neutralt vald jury. Som det är nu är det bara ett pajaseri.

Av Pink Ozzy - 31 januari 2020 18:06

Renées brygga är ett lugnt och avkopplande program . Det jag dock blir förbannad över är en del gästers berättelser. Nej, inte gästerna, utan det de berättar. Det är så sjukt att man som Linnéa får hot och hat hela tiden . Varför? Om någon gör mig eller min familj illa skulle jag nog bli mycket elak. Men vad har Linnéa gjort som får folk att reagwra på ett sjukt sätt. Ja, ja, jag har tagit upp det tidigare men det tycks ju inte gå in nånstans. Hatarna och hotarna tycks ju inte fatta, men det kanske bara bekräftar deras IQ ?.
Detsamma gäller Peter Jöback respektive Peter Forsberg. Bägge har liksom Linnéa talat om vad de tycker. Varför ska de då behöva ta skit?
Då säger hothataren att " jag tycker ju också det jag skriver". NEJ, jag tror inte det. Ditt tyckande och tänkande bygger på okunskap, avundsjuka och ensamhet.
Ändra ditt leverne. Sök dig till bra vänner eller kontakta mig så får du fler råd. Att hata och hota är bara så fegt och lågt och ska inte finnas bland normala människor.

Av Pink Ozzy - 31 januari 2020 17:41

Ett program jag börjat titta på är Sverige mot Norge. Fyra svenska skidåkare och skidskyttar tävlar mot 4 norska dito. Ärligt så skiter jag i hur det går och vem som vinner. Det jag gillar med programmet är den gemenskap det finns mellan svenska och norska idrottare. OCH att se att Petter Norhug är en sympatisk kille. Trots hans tuffa attityd så grät han flera gånger när man visade norska och svenska framgångar. Det gör honom till en större idrottare än han var i spåren.
Kul program och kul programidé.

Av Pink Ozzy - 31 januari 2020 10:43

Hörde idag på radion att ungar kring årskurs 6 och uppåt spelar spel på nätet och där blir hotade på diverse sätt. Nu säger en del att detta inte skulle vara riktiga hot utan bara till för att skrämmas lite.
NEJ ! Uppfattar någon något som er hot är det ett hot och ska bestraffas därefter. Svårare än så är det inte.

Av Pink Ozzy - 31 januari 2020 10:22

Nu har coronaviruset brutit ut i Kina och , hittills, 18 andra länder.
Får man stopp på eländet i tid eller blir detta en pandemi som t ex spanska sjukan, pesten eller annan sjukdom som krävt miljoner dödsfall?
Vi kan ju inte annat än avvakta och hoppas på det bästa. Det som dock skrämmer lite är att viruset förändrar och anpassar sig. Det tycks ju kunna förändra sig under resans gång. DET skrämmer mig lite. Vi kan dock som sagt bara hoppas.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards