Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 mars 2020

Av Pink Ozzy - 3 mars 2020 10:39

Folk i hela världen har nu en stor skräck för coronaviruset. För ett gäng år sedan var det HIV/AIDS?skräck.
Men vi har ju större faror, men viftas bara bort. Hur många dör t ex av tobak, alkohol, andra droger och i trafiken?
Hur många dödas varje år? Bara i Sverige mördas drygt 100 per år. I Mexiko ca 35000. I trafiken dör över 200 i Sverige om jag nu inte blandar ihop siffrorna. Dessutom dödas och misshandlad många kvinnor varje dag.
För att inte tala om MILJÖN. Många fler är rädda för ett virus än för miljön som kan få hela mänskligheten att knaka i fogarna.
Nej, ta det lite lugnt och samla kraft för att få fram ett virusskydd snabbt så folk kan lugna ner sig och ta död på varandra på andra sätt igen.

#coronavirus #hiv #aids #miljö

Av Pink Ozzy - 3 mars 2020 10:29

Jävlar vad pengar Filip och Fredrik skrapat ihop under ina altiva år. Tillsammans över 100 mille.
Men ärligt talat, vem bryr sig. Killarna har legat i framkant med ny underhållning. Titta bara på Alla mot alla. Vilken genial idé och vilka geniala frågeställningar.
Nej, för mig kan de få tjäna vad de vill. De gör vardagen lite roligare för många människor.

Av Pink Ozzy - 3 mars 2020 09:48

Ibland slår det bara till och dagen/arna blir bara svarta. Ingen lust med nånting. Skulle bara vilja sätts mig i en stuga och vara helt ensam. Finns ingenting att göra åt heller. Gick ett tag på KBT, men det var rena skämtet. Har vid det här laget avverkat 6-7 kuratorer och psykriatiker utan att få någon hjälp.
Det enda som kan hjälpa för stunden är Stecolid eller nån flaska vin. Har dock än så länge lyckats begränsa alkoholen till fredag eller lördag. Det är så sjukt, för som jag lever nu borde jag ha Det hur bra som helst. Men inget jag tydligen få rå över utan det sitter nån liten djävul i huvudet som vill annat.
Känner du också så ibland hör av dig.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards