Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 mars 2020

Av Pink Ozzy - 16 mars 2020 11:26

Börsen går bara ner varenda dag uom en dag förra veckan. Men i stort sätt ligger jag back över 100 lakan just nu. Men jag, till skillnad mot många andra sitter still i båten. 

Jag tänker så här. Det går alltid upp igen och gör det inte det kommer pengarnas värde också vara noll. Hela vårt samhälle bygger på aktieköp på ett eller annat sätt. 

Jag tror t o m att detta kan vara sunt att börsen att dyka litet för att sedan ta sats igen. För ska man vara ärlig så låg den ju lite högt efter 10 års uppgång. Ångrar mig djupt att jag inte köpte ABB för alla pengar jag hade när den stod i ca 3 kronor. Då hade jag varit rik idag. Men men, det man inte haft lider man inte av. 

Det märkliga är att vi som kallar oss människor har så lite logiskt tänkande. Vi är ett flockdjur och beter oss därefter. Springer en och säljer springer alla idioter efter och gör samma sak. Att de sedan gör förluster tycks inte spela någon roll. 

Går en och köper toapapper rusar alla andra efter och köper slut på allt som finns. 

Själv var jag ute efter 2-3 ansiktsmasker för att spraya på vinden och ville inte andas in skiten. Men det fanns inte en enda liten mask kvar på Clas Ohlsson. Vad ska folk med alla masker till? De hjälper ju inte ens mot Coronaviruset. Dessutom har jag inte sett någon bära nån mask i Sverige ännu. 

Så nu har vi ett land där folk hamstrar toapapper (!), matvaror och ansiktsmasker men ingen behöver dom. Snacka om miljöförstörelse. Dessutom kommer alla affärer som har datastyrd påfyllning att gå bananas. För har du under många år haft en uppgång av en vara på låt oss säga 1 % och sedan plötsligt en uppgång på flera 100% på några dagar ger datorn en signal till lager och underleverantörer att sätta lite fart och leverera mängder mer än det som egenetligen behövs. Det här blir hur sjukt som helst framöver. 



Av Pink Ozzy - 16 mars 2020 11:19

Var tyst från mig igår. Anledningarna var flera. Har köpt mig en 4 TB extern hårddisk som jag spelar över allt från 4 andra mindre hårddiskar. De har legat där, men sladdarna på andra ställen. Hittade den sista sladden först idag. Nu är det så att jag inte är så slarvig som det låter. Var och letade i just denna låda 2 gånger tidigare. Så hur den kom dit nu vet jag inte. Hur som helst så löste det sig. Skulle dock lösa sig lättare om de olika bolagen skulle kunna ha samma in och utgångar så man inte behövde leta efter en specifik kabel. 

Nåja, sedan gick det år några timmar med god fika och tårta hos dotra och måg som fyller år ungefär samma datum. Kanontårta och proppmätt. 

Sen har jag en del andra saker jag vill skriva om, men gör detta i egna inlägg. 


Ha det gott. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards