Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 mars 2020

Av Pink Ozzy - 17 mars 2020 22:37

Vi människor är lite underliga. Det har nu snart dött 10 personer p g a Coronaviruset i Sverige. I hela världen ca 8000.
Är det någon som har tänkt på att det dör ca 200.000 barn p g a vinterkräksjukan varje år i utvecklingsländerna.
Inget som börsen hickar åt. Inte heller något som föranleder folk från att hamstra toapapper.
Underlig värld vi lever i.

Av Pink Ozzy - 17 mars 2020 09:39

Trump är ju hittills 2000-talets pajas nummer 1. Så fort han ökar linnen händer nåt. För det mesta går det åt helvete. Som igår . Så fort käften glappande störtdök börsen med över 10%.
Samtidigt undrar jag vad som kommer att hända i staterna framöver.
Trump vill väljas om.
Sanders är snart 80 år och vill väljas, liksom Biden. Den sistnämnde lider av diverse minnesförluster och tillhör även han det gäng som p g a minnet kan säga fel saker vid fel tidpunkt och sen glömma bort det.
Så jag undrar hur det egentligen ska gå för USA som kallar sig en stormakt. Känns som att välja mellan pest och kolera och kanske lite Corona på det.

Av Pink Ozzy - 17 mars 2020 09:30

Minns 1969. Fick Hongkonginfluensan. Den var inte att leka med. Men det fanns en fördel. Det fanns inget Internet och media var lite mer återhållsam.
Nu är det plattan i mattan från alla håll och kanter. Man kan ju fan inte värja sig. Nästan så man blir sjukt av allt läsande och hörande.
Senast det var så här hysteriskt var väl när AIDS kom och alla trodde att världen skulle gå under och man var enormt glad att min glada ungdom som häradsbeteckare var över.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards