Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 mars 2020

Av Pink Ozzy - 20 mars 2020 23:07

Har haft några "vänner" på fejan som i smyg blivit "VÄN" men folk jag absolut inte vill bli facebookvän med. Finns t o m dom som frågat mig först, men ändå blir vän med en sådan person.
Då bryr jag inte mig mer än att jag säger " Fuck you trust".
Synd att man inte kan lita på folk.

Av Pink Ozzy - 20 mars 2020 23:00

Bästa country Sverige : Jill Johnsson
Bästa County internationellt: Johnny Cash
Bästa hårdrock: Black Sabbat, Led Zeppelin, Deep Purple
Bästa svensk hiphop : Petter
Bästa hårdrock Sverige: Backgard babies
Bästa rock manlig: Röd Stewart
Bästa rock kvinnlig: Pink.
Bästa klassiskt: Vivaldi, Mozart

Tacksam om du har en annan åsikt. Skiv ner den till mig i s f.

Av Pink Ozzy - 20 mars 2020 20:09

Många gnäller över att regeringen inte stänger alla förskolor och skolor. Detta är dock till stor det ett djävla gnäll för att de själva gärna vill vara hemma. Eller varför har mjöl och jäst tagit slut på så många håll?
Nej, friska barn mår bäst av skolan. Blir de sjuka så blir de och det visar sig nu, inte är någon katastrof. Barn klarar sig nästintill 1005 bra.
MEN om skolan stänger och mor eller svärföräldrarna ska ta hand om barnen blir det mycket allvarligare. Då kan de äldre bli mycket sjuka och t o m dö. Är det en lösning? NEJ !
Så låt skolan bestämma vad som är bäst. De har de erfarenhet som krävs eller hämtar in den från respektive kommun.
Men sluta lek läkare, infektionsläkare och gud vet vad. Ni som kräver stängning av skolorna vill bara baka lite bullar.

Av Pink Ozzy - 20 mars 2020 19:58

Många företag lever från hand i mun. Är det sunt? Det innebär i praktiken att om det saknas soliditet hamnar företaget direkt i en kris när något händer, som Corona just nu. Det är en akilleshäl i den svenska ekonomin.
Det ena är att företag som bara lutar sig mot svenska företag och svenska konsumenter måste tänka efter före. Det gäller att ha pengar på banken. Att leva från en månad till nästa funkar inte och kommunerna bör i framtiden inte ge tillstånd företag där lönsamheten kan anses minimal.
Stora företag bör ha en buffert där man behåller sina anställda med lön och löser detta via återbetalning via övertid framöver. Scania gjorde det vid senaste lågkonjunkturen och jag tror de i slutändan tjänade enormt på det. Men även de anställda som visste att någon tyckte om deras kunskap och ville behålla dom.
Normalt ska hög och lågkonjunkturer inte stöttas av staten mer än nödvändig, men i coronatider är det bra att stötta livskraftiga företag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards