Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 april 2020

Av Pink Ozzy - 4 april 2020 14:00

Vi har ett coronavirus som sprider sig utan att det syns. Trots det trängs 08-orna i tunnelbanan och på bussarna.
Folk trängs i köer och på bolaget och andra platser. Det är precis som att " det drabbar mig". En mentalitet som funnits i Sverige i många år.
Men hallå! Börja inse att du troligen smittas och förhåll dig till det. Det är för sådana situationer som stat och ekonomer alltid sagt att nån ska ha ca 3 månadslöner på banken.
Så sluta trängas på alla möjliga ställen. Cykla om du kan. 1 mil är ingen konst för de flesta.
Det är ju totalt sjukt som en del beter sig just nu. Speciellt i Stockholm som det verkar .

Av Pink Ozzy - 4 april 2020 09:52

USA köper just nu upp all sjukvårdutrustning de kan komma över. Ingångna avtal med leverantörer gäller inte längre eftersom USA går in och bjuder över. Men de flesta i Sverige älskar ju våra "vänner" i USA. Så här heter sig inte vänner.
Vore det en vän till mig skulle jag säga upp bekantskapen direkt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards