Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 april 2020

Av Pink Ozzy - 9 april 2020 21:02

Sen Corona kom har det gått utför med restauranger och en del andra affärer. De har ofta bett om lägre hyror för att överleva. Det har dock nästan alltid ett blankt nej med en konkurs som följd och ytterligare en tom lokal . Det kommer att bli många tomma lokaler framöver. Tomma lokaler som kanske kommer att stå tomma i några år. Skyll dig själv din snåle hyresvärd.
Nu ska man nog vara lite smart och hellre ta lite än inget.

Av Pink Ozzy - 9 april 2020 20:57

Nu i coronatider jobbar alla för fullt med att göra livet så drägligt för varann.
Utom SD i Strängnäs.
Där skickar man in insändare till lokaltidningen och låtsas vara så om sig och kring sig i coronatider. Det är så osmakligt att i dessa tider försöka fiska röster genom att egentligen inte göra någonting alls utom att skriva insändare. Inte konstigt att partiet tappade nästan 3 % vid dagens opinionsundersökning.
Sverige och svenskarna börjar vakna tror jag och ser vilka som går att hålla i när det blåser. Äntligen börjar Sverige se att hänsyn, kärlek och omtanke är viktigare än främlingshat. Enormt många invandrare har ställt upp både i vården och som volontärer som köper in åt äldre eller restaurangägare som delar ut gratis mat.
Verkar som om Corona kanske ger oss ett vänligare och trevligare Sverige.

#sverigedemokraterna #corona #sverige

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards