Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 april 2020

Av Pink Ozzy - 27 april 2020 09:47

Igår gick ett nytt avsnitt av Mästarnas mästare. En av grenarna kallas för jägarstolen eller nåt ditåt. Man har ryggen mot en planka och böjer knäna så att det ser ut som om man sitter. Otroligt slitsamt.
Frida Hansdotter gjorde det i otroliga 25 minuter igår.
Det här ju genom åren funnits en rad varianter på temat Mästarnas mästare. På 70-talet hette det Superstars och då skulle man kasta en medicinboll så långt så möjligt i en gymnastiksal. Allas vår Ricky Bruch slängde den över hela plan och en bit upp på väggen. Det var en händelse som jag aldrig glömmer .
Den andra var när Ingemar Stenmark hoppade jämfota upp på en mur på ca 120 cm.
Och den tredje händelsen i detta udda TV-format är numera också Frida Jansdotter invald av mig.
Tre händelser som jag för alltid kommer att minnas i grenen Superstars, mästarnas mästare o l.

#mästarnasmästare #fridahansdotter #ingemarstenmark #rickybruch #övernaturligakrafter

Av Pink Ozzy - 27 april 2020 09:37

Nu är Ulf Kristersson ute ned håven igen och letar röster i coronatider. Borde vara förbjudet att agitera under denna kris, men men.
Denna gång vill Kristersson ha 100 miljarder mer i månaden till företagen. Detta är en rent hutlös siffra. 100.000.000.000 kronor per månad innebär i runda slängar lön inkl avgifter till 1,5 miljoner anställda. Då kan väl staten lika bra ta över dessa företag.
Ok, Coronan är lite speciell, men varje företag måste ju spara under goda år tills det kommer sämre. Det har varit ett 10-tal goda år nu. M a o borde det finnas en hel del pengar i en del företag. En del har investerat dessa i företaget och ska ha all heder av det och även bidrag. Det finns dock även de som stoppat det mesta i egen ficka och de ska inte ha en krona.
Sedan kan man fråga sig vad moderaterna ska ha 100 miljarder till? De som har permitterat har ju redan fått ersättning.
Ränderna går aldrig ur brukar man säga och det ligger en del i det. Moderaterna har alltid velat roffa åt sig pengar till de redan rika och det verkar hålla i sig.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards