Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 3 juni 2020

Ebba Busch har fel

Av Pink Ozzy - 3 juni 2020 15:13

Ebba Busch, ledare för Kd hoppar återigen på regeringen angående coronakrisen. Och återigen har hon så fel.
För det första är det inte regeringen ensam som i s f bär ansvaret. Det finns ju ytterligare 4 partier som finns med i januariuppgörelsen och kan säga vad dom tycker. Var är Lövet förresten? Har inte hört av henne på länge. Nåja.
Åter till Ebba Busch. Vad jag har läst mig till är att regering och statsepedemiologen drar upp grundlinjer. Regioner och kommuner ansvarar dock för äldreomsorgen. Av drygt 4000 döda är 90% folk som dött på äldreboenden. M a o på anläggningar som kommunen besvarar för. Men vad har dom gjort? Nästintill inget annat än kastat tillfällig personal mellan olika avdelningar så att maximalt många blev sjuka och dog. Tror inte lilla Ebba kan lasta regeringen för det.
Återigen försöker hon med lögner, förtal och osaklighet misskreditera regeringen. Du är så usel Ebba.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Av Pink Ozzy - Onsdag 27 mars 18:59

Dagligen ser jag vuxna som bryter mot lagar och regler, skrivna som oskrivna . Jag ska ge dig några exempel : Vuxna som cyklar på trottoarer.  Vuxna som åker bil där det inte är tillåtet  Folk som parkerar på handikapparkeringen utan tillstånd ...

Av Pink Ozzy - Onsdag 27 mars 18:59

Dagligen ser jag vuxna som bryter mot lagar och regler, skrivna som oskrivna . Jag ska ge dig några exempel : Vuxna som cyklar på trottoarer.  Vuxna som åker bil där det inte är tillåtet  Folk som parkerar på handikapparkeringen utan tillstånd ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards