Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 juni 2020

Av Pink Ozzy - 5 juni 2020 18:53

Förutom min fru, mina barn och barnbarn så är det min trädgård som gäller. Idag var jag ute i flera timmar och bara rensa vissna blad, klippte några buskar, tittade på blad, blommor och små insekter. Samtidigt ser jag blåmesparet att ivrigt flyga ut och in i holken.
Tomten är inte stor, men jag har på tok för mycket växter. Ja, jag säger "jag" eftersom det är jag som gör allt ute utom att klippa gräset. Frugan gillar att plocka både grönsaker, frukter, bär och blommor men avskyr allt jobb på vägen dit. Det gör mig dock i get. Hon gör så mycket ändå. Men på ett år blir det många timmar på tomten . En ynnest för oss. Behövs ingen sommarstuga.

Av Pink Ozzy - 5 juni 2020 16:10

I dagens Expressen säger moderaten Ulf Kristersson att han nu kan samarbeta med Sverigedemokraterna.
Oj då ! Nu har Sverige TVÅ bruna partier. Nåja, 2,5 kan vi väl säga för att lilla Ebba gillar makt och kommer säkert att svansa efter.
Men då ser man återigen att en del gör precis vad som helst för makt...

Av Pink Ozzy - 5 juni 2020 14:53

Från den 13 juni får vi åter fritt resa inom Sverige. Är det bra? Nja, jag vet inte. De senaste dagarna har Covid-19 tagit fler liv än för bara nån vecka sedan.
Jag tror att folk börjar slappna av och tror att det är över. Glöm det!
Att resa fritt införs på grund av sviktande opinionssiffror för regeringen och ett sviktande förtroende för Tegnell. Vilket jag anser är helt sjukt. I de flesta fallen är det ju kommuner och regioner som bär orsaken. Och hur man än vänder sig har man ju arschlet bak brukar man säga. Precis så är det för Löfvén och Tegnell. Hade de stängt ner Sverige som andra länder gjort hade det blivit ett jävla liv och gör man det inte blir det samma liv. I bägge fallen tror jag att det är samma okunniga pöbeln dom skriver.
Vi får inte haft en sån pandemi tidigare och spridningen är så olika i olika länder. Tycker dom gör ett bra jobb. Sämre dock för regioner och kommuner.
Regioner förresten. Hade det inte varit bättre att ha kvar namnet landstinget och köpt skydd till deras lager istället. Detsamma gäller kommuner. Men problemet är att ingen vill betala skatt, så kommuner prioriterar annat. "En pandemi kommer ju inte så ofta så det kan vi ta tag i då". Jo morschning, det är lite väl sent nu.

#covid-19 #corona #tegnell #Löfvén #kommuner #regioner

Av Pink Ozzy - 5 juni 2020 10:11

Vad gör Nyamko Sabuni nu när hennes parti riskerar att inte komma in i riksdagen? Jo, man gapar och skäller som en bandhund över att pandemin skötts på fel sätt.
Faktagranskning är bra ibland Nyamko. 90 % av de avlidna var över 70 år, hade bakomliggande sjukdomar och sköttes av äldrevården. För äldrevården ansvarar Regioner ( fd landsting) och kommuner. Misstänker att liberalerna är med och styr i en del av dom. Känns lite löjeväckande att skjuta sig själv i foten.
Men det blir lätt så när man inte ens har förtroende från de egna väljarna...

#nyamkosabuni #liberalerna #liberalernaharpanik #pandemi

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards