Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 juni 2020

Av Pink Ozzy - 26 juni 2020 15:24

Har år från år sagt att jag ska odla färre blommor. Och vad händer? Det blir bara fler och fler. Det kommer upp blommor både här och där och det känns dom om det är överfullt på min tomt på dryga 500 m². Men icke. Då droppar det ner ett paket med ytterligare växter. Nu står dom i skuggan till den eländiga värmeböljan tagit slut. Sen får dom komma fram i dagsljuset. Får se om jag hittar nån plats till dom...

Av Pink Ozzy - 26 juni 2020 13:57

Jag som har kommit upp lite till åren har börjat sakna den "riktiga musiken. Varenda kille tycks vilja härma ED Sheridan som låtsas vara en bortkommen rödtopp. Tjejerna däremot har panik och sjunger om att vilja ha rätt kille. Tydligen i dessa tider...
Var är Creedence Clearwater Revivel?
Var är alla riktiga rockband numera? Stones har ju inte rosat marknaden på länge och dessutom lutar man gitarrspelet numera mest på Ronnie Wood. Vart tog CCS vägen?
Nej , musiken försvann med moogen på 80-talet. Numera är allt förinspelat och gjort till perfektion. Bättre var det på Jimi Hendrix och Black Sabbats tid. Led Zeppelin och Deep Purple inte att förglömma. På den tiden fanns något man kallade ROCK som numera knappt existera mer. Tyvärr.

Av Pink Ozzy - 26 juni 2020 09:30

Tyskland har nu haft en kanaler i många år som visat att hon är ett unikum i världspolitiken. I dagens Dagens nyheter står det att "Merkels sakkunskap har imponerat". Det är just det som gjort henne så stor. Hon läser på och uttalar sig först när hon vet vad hon talar om. Till skillnad från t ex Trump som pratar först och läser inte på sedan heller. Med Merkel dom Amerikas president hade världen sett betydligt annorlunda nu. Jag tror inte att USA hade haft den usla coronaitveckling man har. Jag tror att relationerna till bl a Kina och WHO hade varit betydligt bättre, Osv .
När andra bör i pråliga vita hus bör hon i en vanlig oansenlig lägenhet i Berlin. Det enda som märks är några poliser som står lite på avstånd.
Även om hon har vissa åsikter som inte stämmer överens med mina är hon den smartaste ledaren i världen. Lågmäld och mycket kunnig. När Merkel talar lyssnar världen.
Vi behöver fler Merkel.

#merkel #trump #politik

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards