Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under juli 2020

Av Pink Ozzy - 20 juli 2020 12:36

Amerikanarna måste vara idioter. Ser sdom inte att Trump inte är helt klar i skallen? Måste man hela tiden gå ut och offentligt tala om att man gjort ett intelligenstest som visar att han är smartare än de flesta så bevisar det bara motsatsen. Han har inte gjort testet eller så var det ett test för grundskoleelever.
Hur som helst har han inte i handling visat på någon form av intelligens. Snarare tvärtom. Han beter sig dom en pajas och inte som en president.

#trump #pajas #ointelligent

Av Pink Ozzy - 20 juli 2020 10:59

Jag har under en tid försökt att höja mitt besöksantalet i denna blogg utan att lyckas speciellt.
Nu har jag tittat runt lite och sett att jag skriver om fel saker. Man ska skriva om djur, japanska emojs, blommor och egentligen ingenting. Jag förstår inte att ett besök till Inga-maj,59 eller Karl-Oskar, 62 med barnbarn kan få så må gå följare.
Sen kom jag dock på en sak. BILDER ! Det verkar som om bilder drar läsare, eller rättare sagt tittare.
Men hur löser jag det? Tror inte att en bild på t ex Putin eller Åkesson skulle dra så många fler läsare.
Nej, jag får se vad jag kommer fram till. Men håll tillgodo med denna bild så länge.

Av Pink Ozzy - 20 juli 2020 10:44

Har ringt skatteverket tidigare och fått svar att det är för många som ringer och att jag ska återkomma. Gjorde det idag och fick svar att jag står i kö och att min plats var ca 160 och att det skulle ta en dryg halvtimma innan jag kom fram.
Om jag nu har information om skatteflykt så borde det ta max 1 minut. Nu tröttnar jag bara och lägger på.

#skatteverket #skattemyndigheten #skatteflykt #skattefusk

Av Pink Ozzy - 19 juli 2020 19:56

Bra att Sverige ställer krav på de länder som hela tiden slösar med sina pengar går och/eller i te följer dom mänskliga rättigheterna. Vi har Spanien, Italien och Grekland som aldrig lärt sig hushålla med pengarna och Ungern som har svårt att följa de mänskliga rättigheterna. Självklart ska inte länder som sköter sin ekonomi bara slänga ut pengar till dom utan att kräva något tillbaka.
Personligen bör alla pengar lånas ut och återbetalas . Finns egentligen inga alternativ. Men det lär väl bli någon kompromiss. Vi får dock hoppas att Orban får hårda krav på sig att återigen ger det ungerska folket sina mänskliga rättigheter tillbaka. Sedan får slösaktiga länder lära sig att hålla i pengarna på ett bättre sätt. Sverige och andra skötsamma länder är ingen bank.

#çorunastöd #eu #ungern #orban #italien #grekland #spanien #sverige

Av Pink Ozzy - 19 juli 2020 09:51

Nästan dagligen får jag mejl från kundtjänst. Idag fick jag t o m två. Det ena var att jag hade ett paket där inte hela frakten var betald och det andra var en outtagen iPod pro.
Hur dum tror dom att man är? Å andra sidan läser jag just en bok om olika maffia och gangsterkoalitioner. Vissa grupper skickar ut mängder med sådana mejl. Ca 0,3% går till folk som inte kan hålla sina fingrar ifrån julklappen och pang så har dom en mask, tröjan, virus eller annat skit i datorn eller mobilen som sen möjliggör uttag från din bank. Då finns det 2 varianter. Det ena är att de torstensson ditt konto och det andra att de bara att sådär 20-30 kronor lite då och då. Många märker inte det eller orkar inte bry sig. I slutändan blir det dock stora summor.
Så var på er vakt när det gäller kundtjänster. Kolla vad de har för mejladress t ex. Du kan också leta reda på företagets hemsida för att nå deras riktigakundtjänst och fråga om de skickat ut något till dig.
MEN KLICKA INTE PÅ NÅNTING DU INTE ÄR BOMBSÄKER PÅ !!!

#maskar #virus #trojaner #kundtjänst #bluff #tidning #detömmerdittkonto

Av Pink Ozzy - 18 juli 2020 11:07

M och L vill ta bort böter om man har kniv på allmän plats och ersätta det med 14 dagars fängelse.
Kommer det att ha någon som helst effekt? Jag undrar det.
Och hur ska vi göra som alltid har med oss kniv för att t ex skala en apelsin? Ska vi får 14 dagars fängelse?
Visst, det är åt he-vete för många knivar i omlopp, men då kanske polisen ska få göra förebyggande kontroller också. Vem vet, de kanske hittar både vapen och knark på samma gång. DET kan jag tyckas vara OK, men som turist förbehåller jag mig rätten att ha en kniv i ryggsäcken för "husliga ändamål.

#knivlagen #knivar #vapen

Av Pink Ozzy - 18 juli 2020 09:40

Trots att Paolo Roberto fick utstå spott och spe tycks folk inte fatta nånting. Prostitutionen pågår precis som förr verkar det som.
Nu tog dom en entreprenör som sägs vara ledande i sin bransch. Han var villig att hosta upp 2000 kronor för 1 timme med en rumänska. Man måste ju vara bra knäpp om man gör det. Måste ju fattas nåt i huvudet på sådana män. Jag skäms ibland att vara man. Men det är väl så att världens äldsta yrke ska bestå, tyvärr.
#Prostitutionen #horor #entreprenör #sjukihuvudet

Av Pink Ozzy - 18 juli 2020 09:32

Det är vecka 29, d v s Stockholmsveckan. Det är då en massa stockholmsidioter åker till Gotland och super skallen av sig.
Andra år har en del fått både syfilis och gonnoré med tillbaka. I år är det dock lite annorlunda. Många lär komma tillbaka med Covid-19. För inte lär väl så många bry sig om riskerna när planeten och shots åker in och vettet ut.
Tycker mest synd om gotlänningarna som ska behöva stå ut med eländet en vecka och upp på det få Corona till ön.

#Gotland #stockholmsveckan #covid-19 #Corona #vecka29

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards