Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under augusti 2020

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2020 10:16

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2020 10:15

Sverige kanske gjorde rätt ändå. Vi hade visserligen en topp av dödsfall i våras och får kanske en till i höst/vinter, men har kanske under perioden mars20-mars21 ungefär normal dödlighet, dvs ca 95000. Det är "bara det att de dödsfall som skulle fördelat sig under året har kommit i klump.
För även om det låter krasst så är det väl så att om man är över 80, ligger på långvården och har ett flertal sjukdomar så minimerar man ju överlevnadsmöjligheten om man får Corona.
MEN det man mycket troligt skulle gjort bättre är att man skulle skyddat de äldre bättre. Där har det ju brustit enormt. Sen kan man ju tycka att det inte är så lätt att veta för någon att det just i år skulle komma en stor pandemi.
Men det finns nog en hel del läxor att göra när det hela är över. En läxa är nog också att alla besserwissrar på de sociala medierna borde hålla käft och inte klaga så mycket på Lövfén och Tegnell och istället funderat lite på sig själv.
Ta t ex munskydd. Vill man ha ett munskydd ta på dig det. Måste nån annan säga till dig först?
Eller det där med att stänga ner. Gå inte ut. Stanna hemma. Vad är det som är så svårt?
Eller det här med avstånd. Så fort jag går ut så ser man ju hur folk ska tränga ihop sig.
Men jag kan också ifrågasätta varför man är så inkonsekvent. Det får bara vara 50 på evenemang men 180 på ett flyg och fullt på tågen. Det är totalt ologiskt och gör folk förbannade.

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2020 10:01

För mig är Nordkorea delvis ett mysterium. Ett folk som antingen visar djup vördnad för sin ledare eller hamnar i läget. Och då inte sällan med hela familjen. Ett land där ledaren har ätit så han är det som en tjock bulle och resten av befolkningen svälter. Nåja, i varje fall de som inte är tjenis med ledaren.
Nu är det en sån kris i landet att man t o m samlar in hundar ! Undrar om det finns vilda djur kvar i landet?
För 10 år sedan tillträdde Kim Jung-Un och lovades guld och gröna skogar. Nu skyller han på väder, Corona och gud vet allt för att det inte blev som han lovat.
Det enda jag kan lova Kim Jong-Un är att landet aldrig kommer ur svältstadiet förrän...
... folk får tänka själv.
... man öppnar sig för omvärlden
... man har ärliga väl utan valfusk
... man slutar fred med Sydkorea
... man får bort korruption och nepotism.

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2020 09:48

I morgon är det sista dan kring 25 grader. Sen får vi äntligen lite svalare temperaturer.
Ja, jag tillhör dom som lider av 24+. Jag faller i värdelösa och får inget gjort. Det som behöver göras hamnar på en lång lista som jag kan beta av nästa vecka. Det är några veckors jobb på den. Sen kommer snickaren också i september.
Det konstiga med värmen är att jag inte lider lika mycket på t ex Kanarieöarna. Men det kanske beror på kall öl. Jag vet inte.

Av Pink Ozzy - 20 augusti 2020 10:28

Jag vet inte hur många timmar jag har tillbringat vid en skolas simbassäng, men det är många. Inte en enda gång har jag varit med om ens en incident till drunkning. Vi har alltid varit 2 och ibland 3 vid bassängen. Visst, det har förekommit att vi i personalen har växlat några ord nån gång, men alltid med ögonen på bassängen.
Så i mina ögon är det totalt omöjligt att en kille ur årskurs 1 ska kunna drunkna. Det är ju i den åldern man inte släpper dom 1 sekund. Det är ju nu man vill se vad dom kan.
Nej, så länge ingen kan motbevisa mig anser jag att personalen måste ha brustit i tillsyn. Men vi får väl se...

Av Pink Ozzy - 20 augusti 2020 10:18

Här har Facebook, Amazon m fl fått tillstånd att bygga och driva stora serverhallar med löfte om många arbetstillfällen och nästan utan att betala skatt.
Allt är en bluff. Företagen slipper bl a att betala över 99% av energiskatten. Arbetstillfällen har inskränkt sig till några tiotal. Däremot har över 1000 tekniker flugits in utifrån. Till vilken nytta?
Ska vi skattebetalare bekosta de sociala medierna?
Att de på sina serverhallar ju här var inte för att vi tex var smartare än andra. Nix. Det var för att skickliga inköpare åkte runt i världen och tog in offerter och den som var billigast fick hallarna. Frågan är nu om Luleå och Eskilstuna överhuvudtaget kommer att gå plus på affären.
Låt mig tvivla.

Av Pink Ozzy - 19 augusti 2020 10:10

Ibland undrar du kanske varför du håller på ett visst lag. Det kan vara för att du bor på orten eller att laget har vunnit sin liga.
Det kan nog ofta även bero på en spelare. Jag ska ta några exempel.
Jag håller alltid på det låg Zlatan spelar i utom i MFF.
Jag håller på Leksand sen 67 då jag så Dubbel-Nisse Nilsson utklassar Gnaget.
Håller på Bajen efter att ha sett Ohlssonbröderna på 60-talet. Nåja, hela Bajen hade sköna lirare på den tiden.
Manchester U var givet när Georg Best hamnade i läget.
Bayern München gällde från den dag jag såg Beckenbauer glidtackla i landslaget på 60-talet.
Celtic blev det när Henke Larsson hamnade där.
Jag höll på Parma ett tag också. Brolin spelade ju där. Men sen kom ju Zlatan.
Så fundera lite på vilka låg du håller på och varför.
#fotboll #Hammarby #Bajen #Leksand #manchesterunited #Bayernmünchen #Celtic #Beckenbauer #zlatanibrahimovich#dubbelnisse #billyohlsson #kentaohlsson #lagetimitthjärta

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2020 10:17

Vore det inte bättre om Trump höll käften helt? Han gör ju bara bort sig.
Idag ska jag ta upp 2 uttalanden.
Det första är att han säger att om USA röstar på Biden så blir USA ett nytt Venezuela. Hur skulle det gå till? Det skulle vara lika otroligt som om Schweiz skulle bli som Nordkorea. Idiotkommentar.
Det andra är att en journalist frågade om Snowden. Han svarade något i stil med att han kände till namnet, men ska titta på det. Om han inte vet vem som är en av USAs största visselblåsare så är han ju dummare än jag trodde.
Men det är väl bara ca 3 månader kvar nu tills fanskapet har röstats bort.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards