Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under augusti 2020

Av Pink Ozzy - 9 augusti 2020 09:52

Knökfullt på Lomma strand, Brian Adams ska hålla koncert för 12000, protesttåg i USA, osv.
Verkar som om folk har svårt att fatta.
Det är likadant när man handlar. Folk bryr sig inte om att hålla avstånd vi ingångar eller i affärer. Man bara går på.
Så det är inget konstigt om det blir ett nytt större utbrott framåt hösten. Hoppas bara att det drabbar de idioter som inte bryr sig nu.

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2020 00:34

Jag kan om jag vill,dagligen se antalet unika besökare på min blogg..
NEJ, jag kollar inte upp vilka som kollar överhuvudtaget. Bryr mig inte. Är bara tacksam gör varenda en som orkar läsa det jag skriver om.
Eller kan det vars son att berör?;Eller har du inte samma åsikter som jag? Skippa det! Skriv kommentarer ändå. De kanske är kanon och är absolut värda att publiceras. T o m betydligt bättre än mina.......

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2020 10:27

Den lilla Esmeralda också kallat Lilla Hjärtat mördades av sin mamma.
För det fick mamman 1 år och 9 månader. Det är vad ett litet hjärta tycks vara värd. De som utdömde detta straff borde skämmas. Är ett barn mindre värd än en vuxen? Är ett barn ännu mindre värd än någon som mördar en kändis? T o m knarklangarna för längre straff.
Nej, fy fan så uselt. Finns det ingen rättvisa?

#lillahjärtat #esmeralda #mord #lågtstraff #skamligt #överklaga

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2020 10:18

En grupp volontärer undersökte möjligheten och skrev sedan kontrakt med 4 matbutiner i Skövde. De fick från regionen pengar Gill en bil och åker nu 2 gånger per vecka runt till dessa butiker och får allt de inte vill sälja mer. Detta körs sedan till en lokal där nån plockar fram detta och behövande får plocka det dom vill i sina kassar. Det handlar om 1,5 ton mat per vecka! 1500 kg !!!
En hedervärd insats av både företag och volontärerna som nu går under namnet ÄTBART.
Nu vore det ju fantastiskt om det fanns fler volontärer och företag på andra orter som också skulle kunna starta upp något liknande. Kan Skövde bidra med1.5 ton borde 10 orter ordna fram 15 ton. För att inte tala om Stockholm , Göteborg och Malmö.
Så kom igen nu . Bidra till att reducera matsvinnet och ge de fattiga och utsatta ett drägligare liv.

#matsvinn #skövde #ätbart #hjälp #hjälpdeutsatta #matsvinnförmiljarder #volontärer #hedervärd #utmaning

Av Pink Ozzy - 6 augusti 2020 11:41

Har bott halva mitt liv i samma hus och hållit på med trädgårdsarbete på min lilla tomt sedan dess. Enorm många växter har tillkommit och bara 5-6 Är kvar sedan början. Nej, de andra har sällan dött utan föregående ägare hade inte så många växter.
Men nu är det mångfald som gäller. Ett grönsaksland på jag nog till första året och sen har det byggts på med mängder av växter. Björnbär, vin, vinbär, krusbär, äpplen, körsbär, hallon tillhör numera frukt och bärskaran.
Sommartid har vi även chili, paprika, tomater och en massa andra grönsaker. Trots mångfalden finns det plats för en gräsmatta.
Längtar ju inte till snöskottning precis.

Av Pink Ozzy - 5 augusti 2020 13:09

Efter 8 år av Alliansstyre med kraftiga neddragningar inom polisen har nu de rödgröna vänt på det hela. Men det räcker inte mot gängen.
Ska gängen bort så krävs det lagändringar. Det ska inte behövas en husransakningsorder innan man går in i ett hus eller en bil. Finns det en misstanke ska polisen ha rätt att bara gå in. Insattsstyrkorna måste utökas. Gängen punktmarkera, avlyssning utan en massa lov från domare genomföras.
Gängmedlemmarna ska få vård och utbildning . Utlänningar som inte är svenska medborgare ska skickas ut efter straff.
För att få ordning i landet ska det t o m göra ont att fisa.
För en sak är klar. De flesta i gängen mår ju inte bra. De behöver förutom utbildning även vård. De har ju hamnat där de är för att de blev utstötta från samhället. Så nu måste samhället göra sitt jobb. Både för dom och för samhällets övriga invånare.

#gängen #gängkriminalitet #polisen #staten #samhället #lagändringar

Av Pink Ozzy - 5 augusti 2020 12:55

Tittar man till omvärlden så klarar Sverige sig ganska bra.
Om vi tar dödsfallen i Corona så beror nog en stor del på att vi i steril lever längre än de gör i många andra länder. 90% av de avlidna var ju över 80. Dessutom sägs det att många äldre invandrare har dött. Också förståeligt. De har haft ett tufft liv och många gånga sjukdomar i bagaget. Sedan har vi kanske varit lite FÖR nitiska cad det gäller rapporteringar av dödsfall. Jag tror inte på många siffror från andra länder.
Sedan har vi BNP. Sverige tappade 8,6% det senaste kvartalet. Mindre än de flesta länder i Europa och även i USA.
Så jag tycker nog att de som gnäller kan lägga ner.
Sverige har klarat sig bra.

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2020 10:00

En av mina absoluta favoriter detta Idiolår var Darin och han har hållit.
Nu kommer han ut som gay. Då frågar jag mig, ska man behöva "komma ut" numera? Borde det inte vara så att det borde vara en självklarhet att man får leva med den man vill? Borde det överhuvudtaget göras en sak av det? Jag tycker inte det. Inte i Sverige. I vissa andra länder är det t o m bra att hålla huvudet i garderoben, vilket är skamligt i sig. Men det visar bara att dessa länder inte kommit så långt i utvecklingen.
Men till Darin säger jag bara Grattis och må du och din partner leva ett gott liv.
Detta skriver jag som är hetero och varit gift i över 40 år med min kvinna. Så jag har aldrig testat gaylivet. Men är inte det till 95% som ett hetero förhållande? Sen är det lite sex också och det ska ju folk skita i med vem man går till sängs med .
Så länge det inte är horor.

#Darin #gay #Grattis #levväldarin #kommauturgarderoben #2020 #homosexuell

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards