Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 september 2020

Av Pink Ozzy - 2 september 2020 10:33

Kollade på Drömfällan på TV3 igår. Josefin Crafoords dröm skulle synas i sömmarna.
Jag blev häpen. En 47-åring me en hjärna som en yngre tonåring. Det var rent skrämmande hur ekonomisk okunnig och naiv hon var. Krävs det ingenting för att prata i radio? Vad gav henne jobbet? Inte kan det ha varit kunskap eller en vuxen utstrålning i varje fall.
Ja ja, man slutar aldrig att förvånas.

#drömfällan #josefincrafoord

Av Pink Ozzy - 2 september 2020 10:24

Moderatledaren Ulf Kristersson letar febrilt nya röster och då kommer det lite konstiga uttalanden allt som oftast.
En i raden är en fysisk folkräkning.
Hur fan ska det gå till? Ska vi, som på Jesu tid, åka till våra födelseorter kanske?
Hur många personer är det som ska gå runt och knacka dörr från Ystad till Treriksröset? Och när de väl knackat på och ingen öppnar p g a semester så måste de ju åka tillbaka dit. Detsamma är om de är på t ex tjänsteresor. Jag kan fortsätta så här ett bra tag till, men jag säger redan nu...
DET ÄR OGENOMFÖRBART OCH KOSTAR BARA MÅNGA MILJONER AV VÅRA SKATTEPENGAR !!!

#moderater #ulfkristersson #folkräkning

Av Pink Ozzy - 2 september 2020 10:12

Ibland undrar man vad våra höga herrar och damer tänker med.
Man låser in sig i ett hörn genom att tillåta en gasledning från Ryssland till väst.
Sedan låter man tillverka så många detaljer i Kina som gör att Kina bara kan stänga sin utlastning så står hela västvärlden still.
Och det fortgår utan att någon tycks bry sig.
Sedan kan Kina hota att inta Taiwan och ingen vågar säga emot. Man trakasserar uigurer, hongkongbor och tibaneser och ingen vågar så mycket som att nysa. Det är skrämmande hur västvärlden sätter pengar före människors rätt till ett eget fritt liv.
Detsamma gäller Ryssland. Många är de områden i Ryssland som hålls i Schack med militära medel. Inte minst Krimhalvön. Ingen i väst har vågat mysa här heller.
Men hallå alla högavlönade stadsöverhuvuden i västvärlden. Säg ifrån nån gång istället för att jama med. Fortsätter det så här är ni snart trälar under Ryssland och Kina.

#Ryssland #Kina

Av Pink Ozzy - 2 september 2020 09:49

Insändare i tidningar, inlägg på Facebook mm. Överallt ser man folk som kräver att regeringen inför munskydd.
Varför?
Vill man ha munskydd så sätt på er det. Varför måste regeringen tala om det för er?

#Corona #munskydd

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards