Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 september 2020

Av Pink Ozzy - 4 september 2020 15:25

Det får inte vara så att gängen bestämmer vad polisen ska göra med sina batonger.polisen ska använda dom och räcker inte det ska de använda både teaser och skarpa skott. Det måste bli slut med småungar som tar över förorterna.
Vet alla om vad som gäller så kan de inte klaga sen.
Att köra "Den mjuka linjen" funkar ju inte. Därför är det ju bara att börja inleda steg 2.
Kastar någon sten eller annat mot någon form av räddningsfordon eller räddningspersonal (polis, räddni gstjänsten, ambulans, väktare m fl) så ska det skjutas skarpt alternativt med något som får dom att ligga kvar tills poli kan komma fram och ta personen om hand.
Vi är trötta på gäng av små wannabees i åldrarna 8-20 år. Får man dom från gatan är mycket vunnet. Det går inte att vänta. Det är NU eller aldrig!

Av Pink Ozzy - 4 september 2020 14:39

Aldrig någonsin har jordgubbar varit så dyra som i år. Och jag undrar om det aldrig någonsin varit så att plockarna fått så lite betalt som i år.
694 kronor för 2 veckors arbete är slavarbete och är inte tillåtet i Sverige sedan många år. När man sedan räknar bort kost, logi och resa till arbetet blev det ett stort MINUS.
Skönt att Aschberg och hans 200 sekunder nu visar hur sjukt detta är.
Att utnyttja ungdomar att plocka utan att ge dom en fast timlön är skandal.
Abraham Hill är ett av företagen som bär sig så svinigt åt och bör hängas ut. Tycker inte att någon ska arbeta åt ett sådant företag.
Vi har massor med duktiga ungdomar. De är dock vare sig maskiner eller Thailändare. Att arbeta för 11 kronor i timmen måste förbjudas.
Vill man köpa jordgubbar ska man betala för det de kostar. Tar man 70-80 kronor per liter i affären borde det räcka till en betydligt bättre lön för en plockare.
ICA tillhör en av de företag som köpt gubbar från Abraham Hill. Vi får hoppas att de inte gör om det nästa år.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards