Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 september 2020

Av Pink Ozzy - 10 september 2020 17:21

Ulf Kristersson skyller brottsligheten på Sossarna. Fy fan så lågt. Vem var det som minskade antal utbildningsplatser på polishögskolan? Vem minskade skatten så att det fanns mindre pengar till poliserna? Ja just det. Det var alliansen när de hade regeringsmakten. Skyll inte ifrån dig. Det är väldigt lågt. Man kan ju tro att du tror att väljarna har dåligt minne.
Det har funnits många partiledare genom åren, men du måste vara en av dom absolut värsta vad det gäller att skylla på andra och fara med osanning. Ge dig nån gång och håll dig till sanningen nån gång.

Av Pink Ozzy - 10 september 2020 17:00

Sabuni och Lööf ställer stolt upp på pressträff och informerar om skattesänkningar på över 13 miljarder. Man säger att den är till för låg och medelinkomsttagare. Men som vanligt tycks pensionärer och arbetslösa stå utanför.
Då ser jag det så här. Mindre skatt in ger mindre till vård, skola, polis m fl. Men det ger mer till dom som tjänar över 20.000 kr. Det är många utförsäkrade som kommer att vara utan pengar. Hur många kommer att ansluta sig till gängkriminalitet eller bara går in i affärer och stjäl för att få mat för dagen.
Nej, denna budget främjar inte de fattiga i Sverige och inte heller kommer brotten att minskar.
Synd att Löfvén tvingades gå med på detta och vad fick han istället?
Förstår faktiskt inte vad Centern och Liberalerna tänker med när de tvingar igenom så stora skattesänkningar.

Av Pink Ozzy - 10 september 2020 09:24

Innan valet tog Ulf Kristersson klart och tydligt avstånd från Sverigedemokraterna. Även natten efter valet sa han att han inte kommer att tala med dom.
Men vad har hänt nu? SD har inte ändrat sig på någon punkt. Det har dock moderaterna. Ulf Kristersson har inga principer han vill ha MAKT och tror att om/när högern vinner så blir han per automatik stadsminister.
Jag tvivlar. Han som är principlös kanske inte kan fylla ut ett par statsministerbyxor. SD vill ha ett ord med i laget och vill det sig riktigt illa så får SD t o m flera röster än M. Sedan tillkommer dessutom fröken Busch som nästintill kan gå armkrok med Åkesson. Bägge är ju dessutom skilda.
Det svenska folket är i stort politiska analfabeter och flyttar numera lätt på sig.
Jag ser Tyskland efter 1927 rycka allt närmare fast i Sverige och Åkesson spelar på hela tangentbordet och har tyvärr lyckats bra med det.
Nu undrar jag bara när Sverige vaknar. Hoppas det är i tid.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards