Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 september 2020

Av Pink Ozzy - 17 september 2020 15:52

P g a corona så här ju många stannat "hemma. En den svin har tagit sig till Kebnekaise. Ja just svin. Hur ska man annars förklara alla tält och utrustning som bara lämnats på fjället.
Dags att införa en avgift för alla som tar sig upp mot toppen. Hur det än är så finns det ju ordentligt folk som får gå upp och städa efter svinen.

Av Pink Ozzy - 17 september 2020 11:27

Det senaste i raden av Ulf Kristerssons uttalanden är att kasta ut kriminella utan dom. Jag är inte jurist, men så mycket fattar jag att vi har en grundlag och en massa andra lagar dom ska följas. Bl a så måste ju nån bevisa att personen begått ett brott. Sen får ju inte förbrytare vara svensk medborgare. Vidare ska mottagarlandet ta emot personen. Vidare ska det inte föreligga risk för tortyr eller dödsdom i det landet hen ska skickas till.
Visst, dom en person och skicka den till ett välvilligt land för att avtjäna sitt straff. Sverige lär trots det det få betala en bra slant.
Nej du lill-uffe. Nu är du ute och röstfiske igen. Kan du inte koppla på hjärnan (om du har någon) INNAN du öppnar munnen. Det blir ju så mycket grodor annars.

Av Pink Ozzy - 17 september 2020 09:51

Idag måste jag välja mellan två ting. Antingen en stenhård etapp på Tour de France på TV eller gå ut och göra trädgårdsarbete.
För mig är dock valet lätt. Det blir Touren idag. Jag kan vara i trädgården nästa vecka.
Nu kanske du tycker att jag inte är riktig klok. Jag ser det dock så här. Det är fantastiska vyer, slott, orter, byar, berg mm man visar upp. Inte sällan från en helikopter. Det får bli årets semesterresa i coronatiden. Dessutom får man se spännande sport.
Väl värt åt pröva hos #Eurosport.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards