Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 september 2020

Av Pink Ozzy - 18 september 2020 15:09

En liten tjej på 10 år och heter Buket ska utvisas till Turkiet utan att familj eller nära släkt tar emot henne. Hon har bott här i stort sett hela livet.
Är hjärtlöshet ett krav när man vill jobba på migrationsverket? Är det bara små sverigedemokratiska paragrafryttare som jobbar där?
Om detta verkställs är det en stor skam för Sverige och borde tas upp av Europadomstolen och andra organ. Sverige tycks ju inte klara det själv.
Ni som fattat beslutet. Har ni egna barn? Skulle ni skicka dom ensamma till Turkiet ? Nej, skulle inte tro det. Så tänk om och tänk rätt, NU!!!!!!!

Av Pink Ozzy - 18 september 2020 14:47

Damlandslaget i fotboll knäböjde mot rasism igår precis innan matchstart.
En fin gest mot denna förvånande rasism.
Tycker jag ja. Men inte Runar Sørgaard. Han tycker att det är trams och dumstrutgippo. "Dumstrut"? Den här när Runar haft på sig i årtionden. Går affärerna dåligt så han behöver lite ny uppmärksamhet?
Fan Runar, du är bara så pinsam. Och du ska vara präst?

Av Pink Ozzy - 18 september 2020 09:42

Det enorma Moriolägret som byggdes 2015 för 3000 flyktingar men nu rymde minst 12000 var till 100% anlagd. Frågan är av vem? Antingen hade öborna fått nog eller flyktingarna. Kan också vara en högerextrem grupp som tänt på.
Jag undrar bara om de som tänt på hur tänkt efter? 12000 människor som haft ett helvete på jorden får det nu ännu värre. Inget tak över huvudet. Problem med mat, toalett, hygien, vatten mm. Det är inte värdigt att leva så. Dessutom har väl flyktingsmugglare stulit deras pengar.
I ett sådant läger kan precis allt hända. Kvinnor tvingas till prostitution, kanske även barn. Folk tvingas att stjäla, o s v.
12000 människor som varken före branden eller nu efter inte lever människovärdigt.
Vad gör vi andra som förnöjt sitter framför TV-n ? Ingenting.
Vad gör EU? Ingenting.
Vad gör regeringarna ? Ingenting.
Verkar som om man hoppas att dessa människor bara ska dö.
Mycket tragiskt!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards