Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 september 2020

Av Pink Ozzy - 20 september 2020 11:45

Det är helt fel att fröken Busch uttalar sig om public service . TV och radio måste få tycka och tänka både neutralt och självständigt. Det går inte att politiker eller andra lägger sig i och försöker styra innehållet. I t ex Grekland och Ungern har man lågt sig i vilket resulterade i att folket miste förtroende för public service. Det får absolut inte ske !!!

#publicservice

Av Pink Ozzy - 20 september 2020 11:32

Preem vill ju bygga ut i Lysekil. Något som man nu strider om i riksdagshuset.
Jag har funderat på hur jag ska ställa mig i frågan. Att släppa ut 2,7 miljoner ton koldioxid i s f nuvarande 1,7 är ju en enorm ökning. Med tanke på att vi ska gå över mer och mer på el och andra mer miljövänligare alternativ borde ju göra det onödigt med ett större raffinaderi. Och vad händer om Preem INTE får bygga ut? Var bygger dom eller nåt annat oljeföretag ut istället. Att inte bygga i Sverige men i något annat land är ju globalt sett ingen större idé.
Så antingen bygger man ut i Lysekil, eller ingen stans. Och som sagt. Vart tog minskningen av fossila bränslen vägen?

#preem #Lysekil #utbyggnad #koldioxidutsläpp #felvägattgå #minskafossilabränslen #miljöpartiet

Av Pink Ozzy - 20 september 2020 10:44

Läser just om en förening som kallar sig Människorätt för ofödda (MRO). Jag fattar inte vad de som är medlemmar har för problem eller diagnos, men något måste det ju vara.
De vill förbjuda alla aborter. Även vid incest, våldtäkt, stor risk för allvarliga sjukdomar, mm. Det är ju helt sjukt.
En flicka som blir våldtagen av sin pappa måste ändå föda barnet. En kvinna gör en undersökning och man ser skador och sjukdomar på fostret måste ändå föda sitt barn.
Snacka om sjuk kvinnosyn . MRO har även bildat ett parti som har fått ca 3000 röster vid de senaste 2 valen. M a o finns det 3000 idioter till runt om i Sverige. Jag fattar inte det.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards