Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 september 2020

Av Pink Ozzy - 23 september 2020 22:41

Just nu är över 100.000 ungdomar utan arbete. Detta är ett enormt resursslöseri. Att staten ger diverse skattelättnader kommer inte att hjälpa.
Sänk istället pensionsåldern med 1 år och tvinga inte långtidssjuka till arbete. Ge dom arbeten istället till arbetslösa ungdomar.
Anledningarna är flera. Flera hamnar annars snett och kommer aldrig att jobba lagligt utan ställer bara till sattyg som kostar oss och hela samhället enorma pengar.
Så gör något och gör något NU !!

Av Pink Ozzy - 23 september 2020 22:33

Tittar på Bonde Söker Fru. Men vad häller dom på med? Killar och tjejer skickar in brev i färgade papper med collage, målade hjärtan mm.
Vad jag menar är att det ju inte är 13-15åringar som skriver utan vuxna personer. Lite patetiskt är det trots allt.

Av Pink Ozzy - 23 september 2020 22:29

Beror väl på var man bor, men här har hösten varit fantastisk. Visserligen några dagar med fuktiga dimmoln, men även en hel del sol.
Det gör att jag hinner med mycket. Lagar lite här och där. Klipper hallon och blommor som håller på att vissna. Men jag lämnar nog minst en halvmeter. Risken är ju annars att regn och snö rinner ner i blomskaften och spränger roten.
Har fortfarande potatis, spenat, mangold mm kvar att skörda. Även äpplen, björnbär, vindruvor mm finns kvar.
Mitt i allt detta sitter man och tåg en härlig fika. Samtidigt kommer jag på att det har varit höstdagjämning. Så nu väntar 6 månader då mörkret har övertaget. Men då får man ägna tiden åt lite annat. Det är trots allt bara knappt 4 månader innan de första frön ska in i jorden igen.

Av Pink Ozzy - 23 september 2020 12:42

Lundh har skrivit en bok om Zlatan och pekat ut honom som en vuxenmobbare. Genom åren går man ju hört det från flera håll och lite sanning ligger det nog i det. Han vill gärna vara lite fotbollsgud.
Å andra sidan har han fått 30 titlar genom åren. Något som inte många kan ståta med. Han har väl också vunnit flest mästerskap med flest klubbar. Men i de klubbar han har vunnit har han fått bestämma. Han har vunnit så många utmärkelse, skytteligan, ligor, mm så det nästintill omöjligt att skriva ner allt. Wikipedia har dock försökt. Finns nog inte många fotbollsspelare som har tränat så mycket som han går gjort. 1,95 cm kräver träning och Zlatan kan nog jämföras med 100 kg homogen stock. Inget man bara flyttar på.
Han är också en av de fulaste spelarna. Nickdueller utan armbåge finns inte hos Zlatan. Falla snyggt kan han också.
Men totalt sätt är han en fulländat fotbollsmaskin som möjligen Ronaldo kan jämföra sig med. Inte Messi. Han är en helt annan spelarköp. Med all aktning för Messi.
Men Zlatan är väl Zlatan på gott och ont.

#Zlatan #Ibrahimovic #Messi #Ronaldo

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards