Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 september 2020

Av Pink Ozzy - 25 september 2020 21:00

Kollar på femman. Där går det nästan varje kväll "Alla mot alla". De flesta deltagarna är normalbegåvade eller t o m smartare än många. Men i år har vi 3 spola totalt underpresterar.
Per Morberg är en. Han har ju noll koll på det mesta men räddas i viss mån av sin dotter. Sedan har vi paret Janne Josefsson och Cecilia Frode. Läser dom inga tidningar? Tittar dom aldrig på TV? Bör dom i skogen utan IT? De kan ju knappt svara rätt på nånting. Josefsson som dessutom ska vara en kunnig journalist. Vann han sin examen på Lotto? Sämre deltagare har väl aldrig funnits. Hur fan tänkte han egentligen när han erbjöds ett deltagande.

Av Pink Ozzy - 25 september 2020 10:17

I dagens Aftonbladet räknar man upp ett 20-tal sexköpande män. Det som förvånar mig är 2 saker.

1. Ojämn bestraffning
Har de som åkt dit fått böter via tärningskast? Jag ser inget som helst mönster. OK att man skulle kunna ge drygare böter ju högre inkomst man har, men det verkar inte så.

2. Offrens ersättning
De som utsätts för övergreppen tycks inte få varken ersättning eller hjälp. Då menar jag inte lydnaden som gör det mer eller mindre av fri vilja, utan rumänskor, afrikanskt, ryskor, drogberoende m fl. De borde väl få någon form av ersättning samt ett rehabiliteringsprogram.
Eller är det här bara ett spel för galleriet. Så folket ska tro att staten gör något. Men det tycks ju vara något allvarligt systemfel. Alla borde hängas ut. Vet horbockarna om det så avskräcker det nog en hel del. Sedan ska man inte få miljoner i statlig pension bara för att man varit politiker. Pensionen ska dras in alternativt vara ytterst låg.
Rensa upp i horbocksträsket!

Av Pink Ozzy - 25 september 2020 09:58

Det är ju inte klokt. EU röstade om ifall Coronainformation skulle översättas till invandrarspråk. Kd röstade emot !
Ordet "kristen" kan de nog stryka och "demokraterna" sedan länge.
Kanske dags att döpa om partiet till DE LJUSBRUNA.

Av Pink Ozzy - 25 september 2020 09:54

USAs president Trump får ge sig nu. Redan innan valet tror han att valet är riggat. Tänker han på hur det gick i förra valet kanske?
Att kalla ett blivande väl för riggat får mig att tänka Vitryssland, Belarus, Irak, Iran, Nordkorea och några afrikanska stater. Det snacket hör inte hemma i en demokrati. Även om Trump gör sitt bästa för att få USA att framstå som en ickedemokrsti.
Trump får helt enkelt hålla käft och låta det amerikanska folket avgöra.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards