Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 december 2020

Av Pink Ozzy - 1 december 2020 17:49

Köpte en pocketbok. Som jag läste innehållet så skulle det vara olikaberättelser av kvinnor. "Bra" tänkte jag. Då kan man läsa ett kapitel per kväll.
Mej oj vad jag bedrog mig. När boken väl kom hem så visade det sig vara berättelser från kvinnor som blivit, slagna, våldtagna och mördade av sina män.
Jag tror jag kom till sidan 14 eller 15 innan jag slog igen boken för att aldrig öppna den igen. Klarar inte att läsa sånt. Har levt men min kvinna i stort sätt i 50 år och jag har aldrig lyft ett finger mot henne och kommer aldrig att göra det.
Till de svin som inte klarar alkohol, andra droger eller ett enkelt "nej " borde verkligen fundera om de ska vara i en relation. Det som står i denna bok är helt oförlåtligt och de som utfört dåden bör hamna på en låst anstalt utan möjlighet till benådning under deras livstid. De bör även kastreras både kemiskt och fysiskt. Detta för allas bästa.

Av Pink Ozzy - 1 december 2020 16:50

Hur kan en mamma låsa in sitt barn i 2o år och görs så att han är i mycket dåligt skick? Och hur kunde han tillåta detta. Misstänker att det är ett barn med någon form av funktionsnedsättning. Men det spelar ju ingen roll. Hur kunde han hamna så totalt under radarn?
Tänk om hon hade dödat honom nån gång de senaste 28 åren. Då kanske hon hade gått fri.
Jag förstår det inte.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards