Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 januari 2021

Av Pink Ozzy - 2 januari 2021 14:18

Tycks vara så att ingen generation ska vara skyddat från något elände, förutom de personliga.
På 100 år gar det varit 2 världskrig, engelska sjukan, Hongkong och Sarsinfluensorna och nu Corona/Covid-19 .
Jag tänker på alla personliga tragedier där familj, släkt eller vänner drabbats. Alla idrottare som inte får höra folkets jubel.
Alla artister som inte får sjunga, spela eller uppträda.
All publik som intefår se sina idoler inom idrott, musik, teater mm.
Alla som har förlorat sitt jobb.
Man försöker att hålla avstånd för att inte drabbas. Det börjar nog bli påfrestande för många av oss.
Dock finns det en liten klick som förstör för den stora massan. Man åker på semester, går på krogen, trängs både här och där, håller stora bröllop och mycket annat.
Hade alla följt alla restriktioner så gade vi klarat oss betydligt bättre. Men det finns alltid dom som tror att de vet bäst. Hoppas faktiskt att dom smittas så de vet vad det handlar om.
Är annars bara att stå ut och invänta några sprutor och hoppas att man klarar sig.

Av Pink Ozzy - 2 januari 2021 14:02

Nu är julen i praktiken slut. Vi plockade ner allt förutom fönsterbelysning som får vara kvar några dagar till.
Att börja julpynta i oktober till mars ligger inte för oss. Jul är en mycket begränsad tid. Att sprida ut den över nästan halva året tar bort mycket av julkänslan.

Av Pink Ozzy - 2 januari 2021 13:04

Vad tycker du om sport i TV? Själv älskar jag et mesta utom det där hästar eller andra gör någon form av arbete.
Skidor i alla former är härligt på vintern och friidrott och de stora cykeltourerna på sommaren likaså. Sen har vi OS och VM i t ex fotboll och handboll
Det jag dock saknar är en ren sportkanal i SVTs regi . Då kunde alla direktsända evenemang visas där och fyllas på med andra intressanta äldre program.
vad rycker du?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards