Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 januari 2021

Av Pink Ozzy - 27 januari 2021 14:14

Covid har smittat minkar och nu senast både Lejon och tigrar i fångenskap. En av tigrarna avlivades. Några få minkar smittades och hundratusentals minkar dödades. Några kycklingar hade fågelinfluensa i Mönsterås och 1,3 miljoner kycklingar avlivades. Varför? Jo, troligen för att det är för kostsamt för ägarna. Billigare att döda dom och få ut en statlig ersättning.
Nu kommer min undran. Vad händer om några hundar eller katter får corona? Kommer man då att födaxalla eller kommer varenda hund och katt gå all hjälp dom hår att uppbringa?
Det hela känns bara så sjukt orättvist, men påvisar samma tänk när det gäller oss människor. Rik hår före fattig och ung går före gammal.
Hela tiden prioriteras det I coronatider.

Av Pink Ozzy - 27 januari 2021 09:22

Jag har en enkel undran. Hur mycket myglas det med coronavaccinet egentligen. Leif GW Persson gnällde och klagade i en kvällstidning och vips så fick han en spruta från en privatläkare. Var har HAN fått vaccin ifrån? Skulle inte detta ske centralt och enligt strikta regler? Eller är det så att "fint folk" har företräde?
Antingen håller ALLA sig till uppgjorda regelbok eller så blir det kaos. Hela hovet tycks ju också ha gått sprutan. Hur kommer de sig. Det är ju inte nödvändigt att alla dom är friska. De har ju inga livsviktiga uppdrag. De kan väl skicka vem som helst att äta en middag.
Nej, nu gäller det för regionerna och läkare att arbeta by the book och inte ge sprutor till vänner och bekanta.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards