Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 februari 2021

Av Pink Ozzy - 10 februari 2021 12:29

Igår var det första gången jag använde en andningsmask som också skyddar mig. Jag har tidigare testat en blå som tydligen till största delen skyddar andra från mig.
Den blåa var det inga större problem att ha fast jag tyckte att den största delen av luften försvann respektive kom in via sidorna. Så värdet av att ha denna går ju att diskutera.
Men så köpte jag en dyrare variant som även ska skydda mig. Åkte till ett köpcentrum och skulle in och ut i ca 5 affärer. VILKEN PÄRS!
Så fort jag hade lämnat bilen immade mina glasögon igen. Jag gick in i affären och ännu mer dimma. Kom på den "smarta" idén att ha lite handsprit på glasögonen. Fungerade väl sådär. Sen kom nästa chock. Det gick ju knappt att andas genom eländet. Men jag slet mig igenom affären.
Fortsatte sen till nästa och nästa o s v. Varenda gång denna imma och varenda gång denna panik att inte få luft så det räcker.
Nej , detta var en skräckupplevelse. Dröjer nog innan jag handlar igen.

Av Pink Ozzy - 10 februari 2021 12:16

Nu sitter fackförbundet Transport och Sverigedemokraten Mats Fredlund i rätten. Transport vill inte ha honom som medlem. Självklart har Transport rätt. Alla klubbar föreningar och förbund mm ska väl ha rätt att få ha vilka medlemmar de vill.
Nu kräver Fredlund dessutom 100.000 kr i skadestånd. Rena vansinnet om du frågar mig.

#transport #matsfredlund #sd #sverigedemokraterna

Av Pink Ozzy - 10 februari 2021 09:47

En svensk kille får ihop det med en ukrainska på en skola. De gifte dig 2019 och hon blev med barn. De bor i Sverige. Hon har inte fått asyl, men någon form av uppehållstillstånd. Nu har hon fått barn men Sverige betalar inte hennes kostnader så hon måste betala över 100000 kronor.
Detta är horribelt.
Jur mycket betalar alla flyktingar som kommer hit för all vård de får? Ingenting. Många har inte heller fått asyl, men får vård , mat och husrum. Vilka galna regler har vi egentligen? Människa som människa tycker jag. Ge Karyna Sydorchuck gratis läkarvård . Hon är gift och bor i Sverige med en svensk man. Ge er nu era jävla paragrafryttare.

#likavårdföralla #Karynasydorchuck #asyl #uppehållstillstånd #likainförlagen

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards