Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 februari 2021

Av Pink Ozzy - 26 februari 2021 18:52

Såg ett program där fam Strömstedt hälsar på fam Bildt i Italien. Jag förvånades mycket. Carl Bildt har blivit betydligt trevligare än tidigare. Hans fru Anna Maria är en mycket intelligent kvinna som t o m
Behärskade svenskan bättre än drottningen. Visserligen tycker väl jag personligen att hon gärna fick lägga på sig några kg, men det är i o f s hennes ensak.
Men lämnar man politiken så är Calle med fru mycket trevliga personer som det verkar.
M a o ska man inte alltid döma hunden efter pälsen.
Skulle inte ha ett dugg problem med att träffa dessa två i Italien. De har inte ändrat min politiska inställning, men de har fått mig att inse att politiken inte är allt.

Av Pink Ozzy - 26 februari 2021 16:08

Har satt ut en del krukor över vintern. Det står på påsen hur man ska göra och jag gjorde exakt så. Men icke. Inte en planta har kommit upp

Ursäkta Impecta frihandel, men jag tror inte på er i detta fallet. Jag tror att det finns mängder med frön som borde märkas som msn märker vissa andra saker. T ex borde vinterodling överlåtas till experter och inte till dom dom luras till att köpa dessa frön. Men det är säkert kul att sälja frön...

#frö #vinterodling #impecta ####

Av Pink Ozzy - 26 februari 2021 16:02

Enligt SMHI är det vår nu. Jag uppfattade dock inte var. Men hos mig känns det som vår idag. Som lycklig trädgårdspensionär kan man ju jobba men trädgårdsrelaterade arbeten när man vill.
Nåja, att så paprika i maj blir nog inget lyckat resultat, men man får anpassa arbetet efter årstiden och vädret. OK, lusten också. Ibland slår ju ryggvärken till så inte ens tabletter hjälper och då blir inget gjort.
Men min förhoppning för i år är 1-2 timmars trädgårdsarbete per dag.
Men det spricker redan I starten. En del arbeten kräver fler timmar än 2 per dag. Så vi får väl hoppas på att mina tabletter hjälper mig.
Hur dom helst då är det VÅR!

Av Pink Ozzy - 26 februari 2021 09:51

Annika Sörenstam var på sin tid den lästa golfspelare på damsidan och hade nog spelat skjortan av minst 90% av de manliga golfspelarna. Hon har egentligen vunnit allt som vinnas kan inom golfsporten.
Och därför är det detta som gör mig så förvånad stt hon tar emot en medalj av Trump. Mr. Pajas himself. Vad är denna medalj värd för henne? Tydligen mycket eftersom hon tog emot den. Och hon tog ju inte emot den från vem som helst utom från en som från tid till annan anklagas för att ha taffsat på kvinnor, fifflat med pengar, hatar utlänningar och mycket mycket annat. Att ta emot en sådan medalj av en sådan person innebär i mina ögon att hon delar Trumps uppfattning om sig och omvärlden och att hon delar han värderingar.
Bra att veta. Så nu är Sörenstam för mig bara en golfspelare med ytterst dåliga värderingar. Hade Trump erbjudit mig en sådan medalj hade jag omgående sagt att han kan trycka upp den där solen aldrig skiner.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards