Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 april 2021

Av Pink Ozzy - 7 april 2021 09:46

Ju mer jag läser om rymden desto tokigare blir jag. Bara det faktum att Vintergatan innehåller mängder av stjärnor dom solen och att det finns miljoner galaxer som Vintergatan gör att man får hjärnsläpp.
Var börjar det och var tar det slut?
Tar det slut?
Hur ser det ut i slutet?
Var finns det varelser i rymden? Med så många galaxer är det ju självklart att det finns liv.
Har det funnits varelser och varför dog de ut?
Fanns/finns det intelligenta varelser?
Var/är de lika oss på något sätt?
Jag kan lägga till mängder med frågor som aldrig får ett svar. Det tar ju flera år att flyga till "våra" mest kända planeter. Hur lång tid skulle det då ta till den närmaste galaxen.
Nej, det är nog lika bra att ge upp innan hjärnan brinner och jag blir galen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards