Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 8 april 2021

Soran Ismail

Av Pink Ozzy - 8 april 2021 10:08

Nu är mobben igång igen. Soran Ismail har anklagats för diverse sexuella saker som våldtäkt mm. Han har dock aldrig fällts i brist på bevis. Man kan säga mycket i detta fall. Ingen rök utan eld är ett.
Men att ingen av de tre kvinnor det tydligen handlar om vill framträda ser jag som ett stort minus för kvinnorna. Är de rädda för att försäga sig? Har de hittat på hela historien? Har de fått historien från SD mot en mindre ersättning? Frågorna är många, men svaren saknas tyvärr.
Det känns så fel mot både Ismsil och kvinnorna. Någon får ju nu lida för något som har eller inte har skett.
Men vi bör nog lära oss att man är oskyldig så länge man inte är fälld. En lag som vi nog ska vara tacksamma över. Det sitter trots allt en och annan oskyldig i våra fängelser p g a att någon ljugit fram en historia. Vi måste vara vaksam och tacksam över vårt rättssystem. Den som inte är det kan ju alltid besöka länder som Nordkorea eller Ryssland....
"Soranismail "rättssystemet "ingenrökutaneld

 
 
Ingen bild

Anders

8 april 2021 12:14

Det är en väldigt viktig princip som du lyfter fram. Man är oskyldig så länge man inte bevisats vara skyldig.

Samtidigt innebär det förstås inte att man kan utmåla kvinnorna som anklagar som lögnare. Också de är ju "oskyldiga" så länge inget annat har bevisats.

Det här är två tankar som är lite svåra att hålla i huvudet samtidigt. Men oftast behöver man bara hålla en av dem i huvudet samtidigt, eftersom man endast relaterar till en av perterna åt gången.

Pink Ozzy

8 april 2021 12:46

Jag har inte sett att t ex Ismail skulle ha kallat kvinnorna lögnare. Men teoretiskt kan han ju göra det OM han vet att han inte gjort något. Någon snnan kan fock inte alltid kalla någon för lögnare om han inte var på den aktuella platsen. Men samtidigt måste man ta hänsyn till vad parterna själv anser om händelsen och hur den uppfattas. Och som jag skrev "ingen rök utan eld".

 
Ingen bild

Anders

8 april 2021 12:15

*parterna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 11:16

Stockholms landshövding har tydligen en mycket dålig ledarstil och arbetsmetoder. Vore nog bättre för regeringen att byta ut henne till en mer folklig ledare.  Det går inte att ha en dokmatisk landshövding som kör efter egna regler.  Jag har pers...

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 08:29

Det har precis varit en omröstning om juridisk könstillhörighet i riksdagen. Som det oftast är så har en del personer inom ett parti olika åsikter men röstar som partitionen vill. Men det är ju helt fel. Man är inröstat av sina väljare på sina egna f...

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 08:01

En kvinna har anmält sin man för våld. Rättegången skulle ha hållits för några veckor sedan, men kvinnan dök aldrig upp. Nu, 3 veckor senare har hon hittats död. Hennes man har mördat henne.  Hur sjuk går man bli? Varför har vi ingen lag som gör de...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 17:19

Jag har ju ingen aning hur länge jag lever med cancer i magen samt en massa andra småsaker i kroppen, så vi lever livet lite. Så nu har vi bokat Smådalarö Gård och spa. I början på veckan var vi ju på Yasuragi vilket ju inte var så som det en gång va...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 08:45

Mellan 1985 och 2000 åkte jag 1-2 gånger varje vinter till fjällen med familjen. Julen var given, men även vissa år i mars. Över 60 mil på hala och snöiga vägar. En gång fick jag en ordentlig sladd 3 mil hemifrån. Hade jag fått möte i denna kurva had...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards