Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 juni 2021

Av Pink Ozzy - 24 juni 2021 18:39

Tittar man på EM-fotbollen är det ibland ret ut sagt patetiskt. Här får en spelare en lätt beröring och faller ihop som om han vore halvdöd. Samtidigt är armarna blåa av tatueringar. Har han taggat sig med bedövning? Ja han tycks ju inte tåla lite smärta.
Nej, videogranska alla toppmatcher i efterhand och ge gula kort för uppenbart larv.
Detsamma gäller tvärtom. Många gånger trampas det på fötterna s k stämpling eller görs andra fula tacklingar som lätt kan skada någon. In med ett gult kort i efterhand. Har själv spelat mycket fotboll i yngre där och lägre serier , men inte trampat på folks fötter. Nån enstaka jag har nån väl slagit ihop sina huvuden, men det kan ju hända, men inte 10 gånger på en match.
Nej, det gäller få bort den där fula fotbollen som bara har till syfte att skada och skrämma lotståndaren.
Om man nu inte vill dela ut en massa gula kort hela tiden kan man ju följa bandyn . Visa ut dom på t ex 10, 15 eller 20 minuter betydligt oftare än man visar det gula kortet idag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards