Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 juli 2021

Av Pink Ozzy - 8 juli 2021 13:44

Den lille mannen från Strängnäs vill kompensera sin korthet med makt. En ganska vanligt fenomen. Men i detta fall mycket farligt.
Innan förra valet lovade han dyrt och heligt en gammal dam att han aldrig ska samarbeta med SD. Det löfte var inget värd.
För 5 månader sedan kritiserade han Jimmie Åkesson för hans uttalande om invandringen. Nu kör Kristersson med precis samma retorik.
Detta innebär att Ulf Kristersson är en fara för vår demokrati. Det går inte att lita på denna man på något sätt.
Det har tydligen Annie Lööf genomskådat och vägrar att samarbeta lill-Uffe. Smart tjej.
Sabuni ligger inte på Lööfs IQ och springer gladeligen efter den blågröna högern. Men det är ju bara 1 år till så är L ett minne blott i riksdagen. Jo, angående detta så är det lite intressant. Liberalerna letar med ljus och lykta efter väljare. De såg då att flera partier har valt kvinnliga partiledare. Då ville L gå ett steg till och inte bara välja en kvinna utan även en färgad kvinna. De skulle kanske valt en som dessutom är lesbisk gör att få några röster till.
Men hur som helst så är det just nu Ulf Kristersson som är vår största fara framöver. En liten man som gör VAD SOM HELST för att ni stadsminister. Även det faktum att 1000 och åter 1000-tals invandrare arbetar men allt från sopåkare till läkare. Tack alla ni!

#ulfkristersson #jimmieåkesson #moderaterna #ulfkristersonenfarafördemokratin #sabuni #liberalerna

Av Pink Ozzy - 8 juli 2021 10:01

Det hände 1966. Jag var 11 år och såg mitt andra fotbolls-VM på TV. I finalen den 30 Juli möttes England och Väst-Tyskland. Två länder med mängder med storspelare. Gordon Banks i Englands mål, Jackie och Bobby Charlton , Bobby Moore och tremålsskytten Hurst. I Väst-Tyskland spelade Schnellinger, Beckenbauer, Overall, Seeler m fl mycket bra spelare.
Matchen gick hill förlängning och där vjorde England 3-2. Ett mål som inte ens var i närheten av att vara inne. Ändå jublade engelsmännen och domaren godkände målet.
Jag som 11-årig fotbollsälskare förstod ingenting. Nån i Englands lag måste ju ha sett att målet inte var inne. Nån måste väl hå fram och rätta domaren. Hela det tyska laget så ju att bollen var klart utanför. Upp i ribban och ner utanför målet. Men icke. Inte en engelsman var så hedervärt att han protesterade mot målet.
Sedan den dagen hatar jag England och dess fotboll. Jag hatar all fusk, mygel, filmningen så hag numera kan bli störttokig när spelare bara faller utan nån orsak.
55 år sedan och det sitter i. Jag hatar England.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards