Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 juli 2021

Av Pink Ozzy - 12 juli 2021 22:29

Nu börjar det spåra ut riktigt i vår värld under coronatider.
I Nordkorea förekom ingen corona ända tills för några dagar sedan då man medgav enstaka fall.
Brasiliens Bolsonaro tog mycket lång tid på sig innan han erkände att corona överhuvudtaget existerade i Brasilien och dessutom inte var farlig.
I Tanzania finns ingen Corona enligt landets styrande.
Men det var de riktigt udda länder.
Men nu tar vi Storbritannien som inom några dagar kommer att ta bort alls restriktioner trots ökad smittspridning. Men enligt Boris har vaccineringen varit så bra. Öh ?
I Frankrike är det precis tvärtom. P g a ökad smittspridning kommer restriktionerna att öka. Likaså i Sydkorea.
Japan släpper inte in några besökare under OS.
Sen avråder UD från resor till Turkiet och Storbritannien p g a läget i länderna. Själv har jag varit 2 gånger i Turkiet och kan avråda en resa dit trots att jag var där innan coronan.
Ja detsamma gäller också öriket Storbritannien som är en fars i sig. En drottning som måste be om att förflytta sig från en stadsdel till en annan, ett evigt knaprande på fish and chips, vänstertrafik och ett parlament som fortfarande lever på 1700-talet. Herregud.
Men som sagt så behandlas corona väldigt olika i de olika länderna. Frågan är varför. Visserligen är utbredningen väldigt olika, men lika förutsättningar bör väl behandlas lika, eller?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards