Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 september 2021

Av Pink Ozzy - 3 september 2021 21:47

Så är mest känd som kvinnan som sjöng "nothing compairs 2 y". En låt som Prince tidigare gjorde, men son Sinèad gjorde bättre i mina öron.
Nåväl, hon har haft en del höjder och fler svackor. Hon har varit katolik, men även kritiserat kyrkan. Nu har hon dock tagit steget bort och blivit muslim?!?!?
Vad är hon ute efter? Den muslimska tron eller publicitèn? Ja, jag vet inte, men det är väl ganska vanligt bland vilda själar att man söker en ny tro. Må hon finna det hon söker. En ny världsetta med en ny fantastisk sång har jag dock släppt.

Av Pink Ozzy - 3 september 2021 16:07

Jag är less på allt slit som skrivs om män, men tyvärr är det sant.
En man skjuter sen fru i huvudet för att hon vill skiljas.
En hugger ihjäl in partner med över 40 knivhugg .
En slår ihjäl sin sambo med en hammare.

Vad är det frågan om? Vad är ni för svin? En kvinna vill kanske skiljas för att NI som kallar er "män" inte beter er som män. Ni beter er som svin.
Jag , som MAN, lyckligt gift i ca 50 år kan ge er några tips.
* Duscha och tvätta er så ni luktar rent.
* Vill inte kvinnan ligga så acceptera det.
* Klaga inte på maten. Hjälp till istället
* Acceptera alla "nej"
* Ge henne den fria tiden jon behöver och vill ha.
* Hjälp till med hushållsarbetet om båda jobbar
* Se inte kvinnan som fin slav. Ni är lika mycket värda och ska alltid hjälpas åt.
* Låt allt arbete inom familjen/paret utan bråk och millimeterpetites ge sig själv. Med det menar jag att man inte ska jämföra arbeten. Men om du jobbar och hon tvingas vara hemma p g a t ex sjukdom eller arbetslöshet så innebär det inte att hon ska göra allt hemarbete . Det finns en anledning till att hon hemma. Hjälp till !
* Det är inte hennes barn, det är bådas, så båda har samma ansvar.
* Jobbar frun med t ex städning, matlagning mm så är det DITT ansvar att fråga om du kan hjälpa till.
* Tycker du att det ärnågot hon inte gör bra, t ex matlagning, gör det bättre.
* Tycker du att hon inte är tillräckligt bra i sängen så sätt dig på muggen och spela skinnflöjt, men skyll inte på henne.
* Blommor uppvaktning, ett tack, en kram och liknande är alltid värdefullt.

Gör det så kommer du långt. Allt annat förvandlar dig från man till SVIN.


Av Pink Ozzy - 3 september 2021 10:04

Zlatan har tillhört den absoluta världstoppen, dock aldrig nummer 1. Även om han själv gärna vill tro det. Och nu, strax under 40, tror han att han kan tillförs det svenska landslaget något. Det landslaget som slog Spanien igår. Nej du Zlatan. Inte en chans. Såg du t ex Kuluzevski? Han och Isak hjälpte till att försvara Sverige och i nästa sekund var de uppe och härjade runt i Spaniens försvar. Inget som Zlatan gör. Sllt som oftast väntar han på motståndarnas planhalva på bollarna. Det duger inte.
Nu är landslaget nästintill perfekt. Elva man som strider tillsammans och hjälps åt på alla sätt. Sånt är inget för Zlatan. Han vill vara i ljuset själv. Hej då och tack för allt Zlatan men var sak har sin tid.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards