Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 september 2021

Av Pink Ozzy - 17 september 2021 21:09

När jag var i de mellersta tonåren var jag dökär i en tjej som var 2 år yngre än mig. Det hela utspelade sig i Dalarna varje helg vi åkte upp till sommarstugan. Vi gick eller åkte till dans i den närbelägna byn och gick efteråt hem, vilket kunde ta flera timmar. Det var en fantastisk fin tjej med ett underbart skratt. Men det slutade när jag började på ett gymnasium och inte åkte till stugan längre.
Jag har dock aldrig glömt henne.
Nu fick jag se en bild på henne och blev lite förskräckt. Den snygga tjejen på knappa 15 år har ju åldrats minst 60 år. Själv har jag ju också åldrats, men faktiskt "bara" 51 år och det ganska värdigt om jag får säga det själv.
Men plötsligt märkte jag att jag under hela mitt liv varit kär i en 14-åring mycket vacker, söt och glad tjej. Vad det gäller utseende har hon verkligen förändras, men troligen är hon fortfarande lika snäll och glad. Kram B.

Av Pink Ozzy - 17 september 2021 20:54

Jimmie Åkesson och hans Sverigedemokrater pratar just nu mycket om lag och ordning. Men hur är det egentligen i de egna leden. Järnrörsskandalen är bara en av ett antal händelser vi inte glömmer. Inte heller det faktum att det nu är en Sverigedemokrat som står anklagad för mord. Att Jimmie Åkesson själv en gång var med i ett nasistiskt parti borde väl i sig vara ett brott. OK, OK, han är ju fortfarande med i ett....

Av Pink Ozzy - 17 september 2021 20:48

Ja, vad hände egentligen Hanif Bali ( M )? Det är i första hand bara du och en flicka som vet. MEN om det nu skickats mail borde de ju kunna gå att få fram. Skulle det då visa sig att Hanif Bali gjort det som en del påstår så må fan ta honom.
Då bör han kastas ut ur riksdagen UTAN någon som helst fallskärm.

Av Pink Ozzy - 17 september 2021 18:32

Sverige ska öppna upp i slutet av september. Vilket vansinne ! Jag är rädd för att det kommer en ordentlig rekyl med ett ökat antal coronasmittade. Hur tänker man? Viker man ner sig för vad de tycker som vill ut och rummla runt på krogen? Och hur ska regeringen göra när skiten sätter fart igen? De som kommer att lida mest är de som skött sig, tagit sina sprutor och hållit avstånd.
Men vi får väl se hur det se ut kvartal 3.....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards