Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 augusti 2022

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2022 10:52

Jag har följt fotboll och friidrott nästan slaviskt i mer än 50 år. Men inte så att jag kan alla resultat i huvudet. Vissa atleter minns man dock för alltid.
Bob Beamons otroliga 8,90.
Richard Fosbury som förändrade hödhoppning gör alltid.
Amerikanen som körde kom på scatingstilen.
Boström som fick avdrag för sin vägvinnande V-stil men som numera används av nästan alla.
Beckenbauer, Maradona, Kenta och Billy Ohlsson, Eusebio och många andra fotbollsspelare.
Salming, Honken, Dubbel-Nisse, Leksandsbröderna Abrahamsson, Peter Forsberg och många andra hockeylirare.
Friidrottare som myglaren Ben Johnsson som jag innan dopningen älskade. Carl Lewis som jag fortfarande tror att han dopet sig, men som vi nog aldrig får reda på. Jamaica alla löpare och löparskor.
Ja, jag kan nog hållar på länge till. Men frågan är om någon kommer att slå Mondo Duplantis när han har lagt av och sådär 8-10 år.
Han är redan ett unikum. Själv trodde jag att Bubkas storhet skulle bestå i många år, min icke. Mondo har passerar Bubka sedan länge. I mina ögon är han nog bara något efter Usain Bolt. Resten av de senaste 50 årens friidrottare har passerats på vägen till nuvarande 6,21. Han är ett unikum. Han har vunnit allt som egentligen går att vinna så nu riktar han in sig på olika stadionrekord samt att vinna de stora mästerskapen så ofta han kan.
Om han vill och har motivation iommer Mondo inte att ge sig med mindre än ytterligare 2 OS, VM och EM, ett otal SM och stadionrekord. Samt ytterligare 8-12 cm på höjden. Det är inte fråga om han kan utan om hsn kan motiveras. Innebär qtt det borde komma några stavhoppare underifrån som pressar honom till högre höjder för att fylla prisskåpet till bredden. Ett tag fanns det ett flertalbtyskar och fransmän. Var är dom?
Lycka till Mondo Duplantis!

#mondo #mondoduplantis #stavhopp #friidrott #unikum #bubka #6,21 #sverigeälskarduplantis

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards