Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 september 2022

Av Pink Ozzy - 7 september 2022 22:54

Såg inte mycket av duellen Andersson - Kristersson, men spelade in den. Men det lilla jag dig vsr respektlöst av Kristersson . Där står en liten gubbe på max 1,70 om ens det med armarna i sidorna och lite lagom löst sittande vit skjorta och ser ned på Margareta Andersson.
Pratar i munnen på programledaren och körde med helt klara lögner.
Smaklöst och respektlöst !!!!!

Av Pink Ozzy - 7 september 2022 09:23

Nu vill flera elföretag säga upp elavtalen med privatkunder och hävdar force majeure. Men förr när elpriset sjönk fick måndag inte konsumenterna omförhandla. Då hette det att det var x antal år kvar av avtalet.
Självklart ska alla kunder vägra. Gör alla det så kan dom ju inte ändra avtalet. Det är avtalsbrott!

Av Pink Ozzy - 7 september 2022 09:04

Har funderat ett tag under valtider. Är det som de blåbruna gänget säger invandrarnas fel? Nej jag tror inte det är hela sanningen. Jag tror att det till stor del beror på fattigdom. Många invandrare får inga jobb eller jobb med mycket dålig lön. Pengarna de får i bidrag/lön räcker bara till det viktigaste.
Men det behöver inte nödvändigtvis vara ungdomarnas viktigaste. I frustration väljer de droger och till det krävs pengar. Då går ungdomar från olika stadsdelar och nationaliteter ihop och bildar gäng. De ser en sammanhållning. De ser någon som ser dom eller som de tror ser dom.
De ungdomar som redan under skoltiden tas upp i den allmänna gemenskapen hamnar sällan i gång. Det är dom som inte tas upp. Och varför?
Titta på barn på dagis/fritids och som är max 7 år. De leker med alla barn oavsett hudfärg, språk eller nationalitet. Det är därefter när föräldrarna talar om för sina barn att inte vara med mörka barn , som gängen bildas.
Jag ligger just nu på ett större hotell och de flesta är från utlandet och kan knappt ett ord svenska. Vilka jobb får dom? I stort sätt alla städjobb, köksjobb och hälften av servitrisjobben. Svenskorna/arna sitter på kontor eller i nån reception. Kanske inte så konstigt att pengarna knappt räcker. De gör alla skitjobb ingen svensk vill göra.
Det är val på söndag. Fundera på det när du lägger din röst. Fundera på om du vill ha städat och diskat.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards