Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 september 2022

Av Pink Ozzy - 15 september 2022 18:23

Annie Lööf ska nu avgå som Centerns partiledare. Hon har dödshotats av nättrollen. Ja, nättrollen. Det sitter nån fåne och har för lite att göra hemma, saknar vänner och umgänge och ägnar sig åt att hota andra. Jag tror inte att trollet nånsin vågar antasta någon. Det är trollet för feg för. Bara att hota ger idioten en kick. Det får den att tro att den har makten över någon annans liv. De är nog också svåra att få tag i eftersom de se itter bara framför sin dator och vistas sällan ute. Polisen borde anställa några smarta hackare och låter dom ta reda på vilka trollen är. Jag tror de skulle lösa en del fall.
Men åter till Annie. Hon ger nu efter för nättrollrasister och folk som är emot demokrati, som t ex nazister och fascister.

Av Pink Ozzy - 15 september 2022 08:47

Det är inte första gången det riktas dödshot mot Annie Lööf. Varför? Visserligen är jag inte med i Anni Lööfs fanklubb, men mordhot? Då har man ju tappat det helt. Vi får hoppas att det är några års fängelse på mordhot och stt de får tag i nån av hotarna.
Som sagt jag har aldrig gillat Annie Lööf, men skulle aldrig hotar henne. Nej då ställer jag mig hellre på hennes sida. Hon har ett jobb som alla andra och ska fan inte mordhot för det. Men nu kan vi just vad de blåbruna fixar i praktiken. Få tag i buset som hotar.

Av Pink Ozzy - 15 september 2022 08:04

Nu är det 4 år till nästa val och massor av löften ska infrias. Men det blir bara ett fåtal som infrias och ännu färre kommer att vara finansierade.
Under sossarnas år återbetalade man stora långsammare. Något som den vanlige svensken inte såg. Men det gjorde att man behövde betala mindre räntor som bidrog till förbättringar till oss vanligt dödliga.
Vad kommer de blåbruna nu att göra? Jo, eftersom de vägrar höja skatten kommer de att låna enorma summor för att åstadkomma en liten del av allt de lovat.
Att ge invandrarna mindre pengar bidrar bara till fler stölder, rån och skjutningar.
Dessutom sparkar man på dom som redan ligger. Alla inkl. svenskar ska få mindre i bidrag. Även detta innebär fler gängkriminella. Både svenskar, invandrare och andra generationens invandrare kommer att ingå i gängen. Grattis, där kommer ni att misslyckas kapitalt.
Att tro att hårdare straff skulle vara lösningen kan ni bara glömma. Det fungerar inte så. Av dessa ungdomar blir det bara mer bittra ungdomar och män. Få kommer att anpassa sig.
Att tro att invandrare inte vill jobba är en myt. De flesta vill, men får inte några jobb. Att ha ett utländskt namn är inte så populär bland arbetsgivarna.
Sen ska ju bensinpriset sänkas. Var kommer pengarna till sänkningen ifrån? Jo, troligen från lån.
Jag kan dra upp mycket men stannar där för idag. Men att tro att det blir bättre under 4 år bedrar sig själv.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards