Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 september 2022

Av Pink Ozzy - 20 september 2022 22:17

Mahsa Amini är ingen brottsling i våra ögon och borde inte vara det i Iran heller. Men nu har Iran andra lagar och annat synsätt än vi andra mer normala människor.
Masha mördades genom enorm misshandel av den Iranska sedlighetspolisen. Att överhuvudtaget ha en sedlighetspolis är sjukt bara det. Att sedan misshandla en 22-årig tjej för att inte sjalen satt på huvudet som sedlighetspolisen önskade.
Det var absolut inget fel på Masha Amini . Det var fel på poliserna. Det är i s f dom som ska ha stryk.
Nej, förbjud alla sjalar och annat religiöst tjafs som kvinnor ska bära. Det är en sån nedvärdering av kvinnor så det finns inte.
Sen har vi Afghanistan där flickor just nu inte får gå i skolan av oviss anledning. Lika korkat det. Sorgligt att sånt finns.

Av Pink Ozzy - 20 september 2022 08:53

Okland är det bara då dumt att ljuga. Igår uttalade dig flera partiledare på den blåbruna sidan om att förhandlingarna går framåt. Men se, det tror jag inte ett dugg på. Kroppsspråk säger ofta mer än 1000 ord. Kristersson och de övriga hade alla ett mycket ansträngt leende. Deras uttalanden lät inte trovärdig och Åkesson mantra om talmansstolen säger annat än att förhandlingarna går framåt. Men vi får väl se hur länge den lille mannens får fortsätta att sondera...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards