Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 september 2022

Av Pink Ozzy - 21 september 2022 19:08

Nu räcker det. Putin och hans anhang måste bara avlägsnas. Putin själv måste ha fått en hjärnskada.
Just nu är det tredje världskriget inte långt borta. Putin har kallat in 300.000 nya soldater. Det är dock integela sanningen. Dessa "soldater" är dolk över ca 30, 40 år och har har ofta inte hållit i ett vapen oå många år. M a o är det bara ett sätt att förlänga ett redan vansinnigt krig genom att skicka dit kanonmat. Dessa 300.000 kommer att reduceras kraftigt. Ett rent vansinne
Men vi får inte underskatta Putin. Hans närmaste Anhang tycks ha satt klorna i honom ordentligt och tvingar honom nog till vissa vansinniga beslut och åtaganden.
Vi har nog inte sett slutet på detta vansinniga Ukrainakriget.
Så många onödigt förlorade liv och familjer. Vilket vansinne.

Av Pink Ozzy - 21 september 2022 08:56

Nu kan det bli allvarligt. Putin kallar in 300.000 soldater till. Det jag inte förstår är att de som slåss nu inte fått betalt på länge. Hur ska han betala de nya?
Han hotar också med kärnkraft. Fullföljer han hotet är det nog kört. Inte bara flr honom utan för stora delar av Europa också.
Dessvärre lr såna män som Putin helt oberäkneliga. Som Hitler ungefär. Här har dock Putin uppbackning av flera galningar kring honom.
Så tyvärr mina vänner väntar en skakig höst och vinter.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards