Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 september 2022

Av Pink Ozzy - 26 september 2022 19:58

En mycket bra serie har gått på TV 3. 6 kändisar gick i 16 dagar uppför Himalaya till 4500 meter på ibland ruskigt smala toppar och stigar. De 6 var ju väldigt olika men kom bra överens och hjälpte varandra om det behövdes. Peter Stormare är ju en pärla att ha med sig i alla lägen. Lite flummig ibland, men en kämpe att hjälpa dom som behöver hjälp. Vi får väl hoppas det kommer en ny omgång.

Av Pink Ozzy - 26 september 2022 15:03

Har väntat på regn länge nu. Det har visserligen regnet nån skvätt ibland, men inget svampregn. Nu ska det tydligen regna några dagar och då kommer det förhoppningsvis bli svamp.

Av Pink Ozzy - 26 september 2022 11:44

Nu börjar man på allvar oroa sig för vart Europa är på väg. Sverige har sina Sverigedemokrater. Dessa fascister/nazister finns i Ungern, Polen och Nu italien. Även i andra europeiska länder har de gått framåt.
Vart ska det sluta? Om 5 år kanske 5-10 länder en majoritet fascister och/eller nazister i sina regeringar. Detta behöver i sig inte direkt betyda ett krig, men det kommer att bli ytterst svårt för slla flyktingar runt om i Europa.
Det blir också ytterst svårt för alla som inte tycker som dom. De kommer att bli avlyssnade i ord och skrift och därefter fängslas eller mördas.
Detta är det Europa jag ser framför mig inom en snar framtid om inte vi i Europa tar oss i kragen och röstar bort dom.
Fram för frihet och bort med ultrahögerdiktaturer.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards