Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 september 2022

Av Pink Ozzy - 27 september 2022 21:56

Jag förstår ingenting. Vem har sprängt Nord Stream? Kan inte tänka mig att Ukraina har resurserna. Tyskland har varken vilja eller nyttan. USA? Varför det i s f?
Med andra ord återstår bara Ryssland. Men även där vill jag foga in ett litet varför. Skulle kunna vara så att de vill föregå ett nederlag och att Ukraina då skruvar på kranarna. Samtidigt får ju ryssarna inte in några pengar.
Men börjar det inte likna slutet på WWII då Hitler totalt tappade allt. Nu verkar Putin gå samma väg. Hur länge ska han få hålla på med sitt dårskap?

Av Pink Ozzy - 27 september 2022 14:35

Det finns dagar som är skapliga och sen finns det dagar då man är riktigt nere. Idag är en sådan dag. Jag har massor att göra men bara ingen ork och lust. Skulle helst bara vilja dra till nån stuga i skogen och tända en brasa och bara njuta. Som det är nu så orkar jag inte länge till. Har bl a en helt galen granne som säkert har 10 diagnoser.
Så vi får se. Finns det inget nytt inlägg har det troligen hänt något.

Av Pink Ozzy - 27 september 2022 10:27

Alexandra Børgesen valdes in i riksdagen. Men dit gick hon inte komma. Partiledningen gav platsen till Kent Ekroth. Ja, ni minns väl slagskämpen med rör för några år sedan.
Så SD börjar med att inte följa gängse praxis. Intressant. Dessutom väljer man en slagskämpe som blivit "tränad" I Ungern under en tid. Tror SD att det kommer att gå hett till i riksdagen framöver?

Av Pink Ozzy - 27 september 2022 09:34

För 10 år sedan såldes "Årets första hummer" för över 100.000 För 2 år sedan för dryga 30.000 och förra året för 77000 kronor.
Igår såldes årets första hummer för endast 7.000 kr.
Så tydligen har de rika det inte heller så fett längre.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards